Organizace práce v redakci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00060601" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00060601 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Organizace práce v redakci
Popis výsledku v původním jazyce
Text se věnuje organizaci práci v redakci. S postupující multimedializací vznikají profese s neujasněnou kategorizací, které ani nemají české názvy (používá se anglická terminologie). Využívání nových technologií přitom mění novinářské rutiny, často k horšímu (větší časový tlak znamená možnost většího chybování, důraz na výrobu zpráv pro více platforem může znamenat nižší výslednou kvalitu produktu). Pokud jde o obsah, v tištěných médiích se důraz od událostí přesunuje k tématům, analýzám a souvislostem; události a jejich rychlé pokrytí je prvořadé pro web.
Název v anglickém jazyce
Work organisation in a Newsroom
Popis výsledku anglicky
Chapter called ?Work Organisation in a Newsroom? informs that the progress in multimedialization creates professions with unclear categories and no Czech titles, for which English terminology is in use. The use of new technologies often changes journalist routines for the worse (a greater time pressure means a higher rate of mistakes, an emphasis on making the news for a variety of platforms may produce lower quality). As far as the content is concerned, the emphasis shifts from events to topics, analyses and context in the press; events and their quick coverage is primarily the issue of the web.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
ČUŘÍK, J. a kol.: Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média
ISBN
9788021058255
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
153-183
Počet stran knihy
240
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—