Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in the Teen Blogosphere: Insights from a Content Analysis of English- and Czech-Language Weblogs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00060631" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00060631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/110330881202000304" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/110330881202000304</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/110330881202000304" target="_blank" >10.1177/110330881202000304</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in the Teen Blogosphere: Insights from a Content Analysis of English- and Czech-Language Weblogs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Extant research on youth online content and culture is mostly based on U.S. and Western contexts. Our goal was to examine whether a dominant global online youth culture or whether the local context (e.g., language and popular culture) influences youth online content. We compared English language blogs from the U.S. blogosphere, and Czech language blogs from the Czech blogosphere, written by 13- to 17-year-old youth. The last three entries from each blog were selected for content analysis, yielding a sample of 1038 entries. Results showed that English-speaking bloggers presented less personal information used a text-based style, and wrote mainly about their peers and everyday structured life. Czech-speaking bloggers used visuals, and focused on the public scene. Meta-blogging played a significant role in both blogospheres. The pattern of similarities and differences suggested that the blog authors? physical context likely influenced the particular format or content of their blog entries

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in the Teen Blogosphere: Insights from a Content Analysis of English- and Czech-Language Weblogs

  • Popis výsledku anglicky

    Extant research on youth online content and culture is mostly based on U.S. and Western contexts. Our goal was to examine whether a dominant global online youth culture or whether the local context (e.g., language and popular culture) influences youth online content. We compared English language blogs from the U.S. blogosphere, and Czech language blogs from the Czech blogosphere, written by 13- to 17-year-old youth. The last three entries from each blog were selected for content analysis, yielding a sample of 1038 entries. Results showed that English-speaking bloggers presented less personal information used a text-based style, and wrote mainly about their peers and everyday structured life. Czech-speaking bloggers used visuals, and focused on the public scene. Meta-blogging played a significant role in both blogospheres. The pattern of similarities and differences suggested that the blog authors? physical context likely influenced the particular format or content of their blog entries

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Young

  • ISSN

    1103-3088

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    277-296

  • Kód UT WoS článku

    000307985100004

  • EID výsledku v databázi Scopus