Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Emergence of Iconic Depth. Secular Icons in a Comparative Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00060946" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00060946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Emergence of Iconic Depth. Secular Icons in a Comparative Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last years, the concept of the ?secular icon? became more and more popular in the field of visual studies. Secular icons are widely regarded as images of extraordinary symbolic power and as carriers of collective emotions and meanings. The following contribution offers a theoretical elaboration and a comparative case study of secular icons. I will first discuss the role of visuality in social life and the relation of image and text. The second part of this study focuses on the sacred in sociologyand modern society in order to clarify in what sense secular icons can be regarded as sacred. Third, I will develop a catalogue of formal criteria for secular icons that can also be viewed as dimensions of iconicity. The fourth part applies this model to the Abu Ghraib photographs, in particular to the image that became the icon of the scandal. The fifth part introduces a comparative case, the most iconic photographs of the Vietnam war.

  • Název v anglickém jazyce

    The Emergence of Iconic Depth. Secular Icons in a Comparative Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    In the last years, the concept of the ?secular icon? became more and more popular in the field of visual studies. Secular icons are widely regarded as images of extraordinary symbolic power and as carriers of collective emotions and meanings. The following contribution offers a theoretical elaboration and a comparative case study of secular icons. I will first discuss the role of visuality in social life and the relation of image and text. The second part of this study focuses on the sacred in sociologyand modern society in order to clarify in what sense secular icons can be regarded as sacred. Third, I will develop a catalogue of formal criteria for secular icons that can also be viewed as dimensions of iconicity. The fourth part applies this model to the Abu Ghraib photographs, in particular to the image that became the icon of the scandal. The fifth part introduces a comparative case, the most iconic photographs of the Vietnam war.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Iconic Power. Materiality and Meaning in Social Life

  • ISBN

    9780230340053

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    101-116

  • Počet stran knihy

    262

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    New York; Houndmills

  • Kód UT WoS kapitoly