Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obsah a forma ? vybrané aspekty proměny českých deníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00062462" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00062462 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obsah a forma ? vybrané aspekty proměny českých deníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V kapitole "Obsah a forma - vybrané aspekty proměny českých deníků" se upozorňuje na to, že vydavatelé se snaží snížit pokles prodeje a dopad konkurence digitálních a online médií zaváděním změn ve formě a obsahu novin. Dávají přednost tématům, která zvyšují prodej. Existence sesterských zpravodajských webů také ovlivňuje obsah českých deníků. Pokud jde o formu, hlavním trendem je vizualizace. Fotografie a tituly se zvětšují, stránky jsou uspořádány lépe, a grafické prvky zvyšují orientaci čtenářů. Rozvoj publikačních a komunikačních technologií přináší nové možnosti distribuce - například všechny české noviny nabízejí stahovatelný obsah do mobilních zařízení.

  • Název v anglickém jazyce

    The Content and the Form ? Selected Aspects of Czech Dailies Transformation

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter ?The Content and the Form ? Selected Aspects of Czech Dailies Transformation? points out that publishers try to reduce the decrease in circulation and impacts of the digital and online media competition by introducing changes into design andcontent of the newspapers. They prefer topics that increase sales. The existence of sister news webs also influence the content of Czech dailies. As far as the form is concerned, the main trend is visualization. Pictures and titles have grown bigger, thelayout is arranged better, and graphical features enhancing readers? orientation appear. The development of communication technologies is important ? for example, all newspapers of the Czech quality press offer downloadable content.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média

  • ISBN

    9788021058255

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    121-151

  • Počet stran knihy

    240

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly