Obsah a forma ? vybrané aspekty proměny českých deníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00062462" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00062462 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obsah a forma ? vybrané aspekty proměny českých deníků
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole "Obsah a forma - vybrané aspekty proměny českých deníků" se upozorňuje na to, že vydavatelé se snaží snížit pokles prodeje a dopad konkurence digitálních a online médií zaváděním změn ve formě a obsahu novin. Dávají přednost tématům, která zvyšují prodej. Existence sesterských zpravodajských webů také ovlivňuje obsah českých deníků. Pokud jde o formu, hlavním trendem je vizualizace. Fotografie a tituly se zvětšují, stránky jsou uspořádány lépe, a grafické prvky zvyšují orientaci čtenářů. Rozvoj publikačních a komunikačních technologií přináší nové možnosti distribuce - například všechny české noviny nabízejí stahovatelný obsah do mobilních zařízení.
Název v anglickém jazyce
The Content and the Form ? Selected Aspects of Czech Dailies Transformation
Popis výsledku anglicky
The chapter ?The Content and the Form ? Selected Aspects of Czech Dailies Transformation? points out that publishers try to reduce the decrease in circulation and impacts of the digital and online media competition by introducing changes into design andcontent of the newspapers. They prefer topics that increase sales. The existence of sister news webs also influence the content of Czech dailies. As far as the form is concerned, the main trend is visualization. Pictures and titles have grown bigger, thelayout is arranged better, and graphical features enhancing readers? orientation appear. The development of communication technologies is important ? for example, all newspapers of the Czech quality press offer downloadable content.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média
ISBN
9788021058255
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
121-151
Počet stran knihy
240
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—