Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Similarities and differences across Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00064628" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00064628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1332/policypress/9781847428837.001.0001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1332/policypress/9781847428837.001.0001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1332/policypress/9781847428837.001.0001" target="_blank" >10.1332/policypress/9781847428837.001.0001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Similarities and differences across Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter investigates similarities and differences across countries in children's usage of the internet and their encounters of risk. Countries are clustered according to levels and types of usage and risk to determine what is distinctive (or not) about a country, and national contexts are explored to show how contextual factors at country level shape children's patterns of online use, opportunities and risks. The objective is to explain patterns of similarities and, in particular, differences amongcountries, by examining the national level contextual factors, such as national socio-economic stratification, regulatory framework, technology infrastructure and education system, that explain how and why nations vary systematically.

  • Název v anglickém jazyce

    Similarities and differences across Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter investigates similarities and differences across countries in children's usage of the internet and their encounters of risk. Countries are clustered according to levels and types of usage and risk to determine what is distinctive (or not) about a country, and national contexts are explored to show how contextual factors at country level shape children's patterns of online use, opportunities and risks. The objective is to explain patterns of similarities and, in particular, differences amongcountries, by examining the national level contextual factors, such as national socio-economic stratification, regulatory framework, technology infrastructure and education system, that explain how and why nations vary systematically.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Children, risk and safety online: Research and policy challenges in comparative perspective

  • ISBN

    9781847428820

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    275-285

  • Počet stran knihy

    361

  • Název nakladatele

    Policy Press

  • Místo vydání

    Bristol

  • Kód UT WoS kapitoly