Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lying on the Internet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00067330" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00067330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-4666-0315-8.ch078" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-4666-0315-8.ch078</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-4666-0315-8.ch078" target="_blank" >10.4018/978-1-4666-0315-8.ch078</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lying on the Internet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mass media often presents a warped image of the Internet as an unreliable environment in which we can trust nobody. In this entry, we describe lying on the Internet both in the context of lying in the real world and with respect to the special propertiesof computer-mediated communication (CMC). We deal with the most frequent motives for lying online, such as increasing one?s attractiveness or experimenting with identities. We also take into account the various environments of the Internet and their individual effects on various properties of lying. The current methods for detecting lies and the potential for future computer-linguistic analysis of hints for lying in electronic communication are also considered.

  • Název v anglickém jazyce

    Lying on the Internet

  • Popis výsledku anglicky

    Mass media often presents a warped image of the Internet as an unreliable environment in which we can trust nobody. In this entry, we describe lying on the Internet both in the context of lying in the real world and with respect to the special propertiesof computer-mediated communication (CMC). We deal with the most frequent motives for lying online, such as increasing one?s attractiveness or experimenting with identities. We also take into account the various environments of the Internet and their individual effects on various properties of lying. The current methods for detecting lies and the potential for future computer-linguistic analysis of hints for lying in electronic communication are also considered.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Z. Yan (Ed.). Encyclopedia of Cyber Behavior.

  • ISBN

    1466603151

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    944-959

  • Počet stran knihy

    1632

  • Název nakladatele

    IGI Global: Hershey, PA.

  • Místo vydání

    Hershey

  • Kód UT WoS kapitoly