Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The vinyl: The analogue medium in the age of digital reproduction.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00068570" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00068570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://joc.sagepub.com/content/early/2013/05/30/1469540513488403.abstract" target="_blank" >http://joc.sagepub.com/content/early/2013/05/30/1469540513488403.abstract</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1469540513488403" target="_blank" >10.1177/1469540513488403</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The vinyl: The analogue medium in the age of digital reproduction.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent discussions of music listening practices have given priority to the digitalisation of sound and the role of digital music players in changing the form, medium and possibly even the content of listening. While such an emphasis is warranted given the rapid uptake of digital music consumption, it is also the case that vinyl records are currently the fastest growing area of music sales. Moreover, within particular music listening circles, the vinyl record is approached as an auratic object. In this paper, we explore the vinyl?s persistence on the market and its rekindled cultural prominence. Using the frameworks of cultural sociology, combined with insights from material culture studies and cultural approaches to consumption within business studiesand sociology, we explore the reasons why vinyl records have once again become highly valued objects of cultural consumption.

  • Název v anglickém jazyce

    The vinyl: The analogue medium in the age of digital reproduction.

  • Popis výsledku anglicky

    Recent discussions of music listening practices have given priority to the digitalisation of sound and the role of digital music players in changing the form, medium and possibly even the content of listening. While such an emphasis is warranted given the rapid uptake of digital music consumption, it is also the case that vinyl records are currently the fastest growing area of music sales. Moreover, within particular music listening circles, the vinyl record is approached as an auratic object. In this paper, we explore the vinyl?s persistence on the market and its rekindled cultural prominence. Using the frameworks of cultural sociology, combined with insights from material culture studies and cultural approaches to consumption within business studiesand sociology, we explore the reasons why vinyl records have once again become highly valued objects of cultural consumption.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of consumer culture

  • ISSN

    1469-5405

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    1-24

  • Kód UT WoS článku

    000351051200001

  • EID výsledku v databázi Scopus