The vinyl: The analogue medium in the age of digital reproduction.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00068570" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00068570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://joc.sagepub.com/content/early/2013/05/30/1469540513488403.abstract" target="_blank" >http://joc.sagepub.com/content/early/2013/05/30/1469540513488403.abstract</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1469540513488403" target="_blank" >10.1177/1469540513488403</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The vinyl: The analogue medium in the age of digital reproduction.
Popis výsledku v původním jazyce
Recent discussions of music listening practices have given priority to the digitalisation of sound and the role of digital music players in changing the form, medium and possibly even the content of listening. While such an emphasis is warranted given the rapid uptake of digital music consumption, it is also the case that vinyl records are currently the fastest growing area of music sales. Moreover, within particular music listening circles, the vinyl record is approached as an auratic object. In this paper, we explore the vinyl?s persistence on the market and its rekindled cultural prominence. Using the frameworks of cultural sociology, combined with insights from material culture studies and cultural approaches to consumption within business studiesand sociology, we explore the reasons why vinyl records have once again become highly valued objects of cultural consumption.
Název v anglickém jazyce
The vinyl: The analogue medium in the age of digital reproduction.
Popis výsledku anglicky
Recent discussions of music listening practices have given priority to the digitalisation of sound and the role of digital music players in changing the form, medium and possibly even the content of listening. While such an emphasis is warranted given the rapid uptake of digital music consumption, it is also the case that vinyl records are currently the fastest growing area of music sales. Moreover, within particular music listening circles, the vinyl record is approached as an auratic object. In this paper, we explore the vinyl?s persistence on the market and its rekindled cultural prominence. Using the frameworks of cultural sociology, combined with insights from material culture studies and cultural approaches to consumption within business studiesand sociology, we explore the reasons why vinyl records have once again become highly valued objects of cultural consumption.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of consumer culture
ISSN
1469-5405
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
1-24
Kód UT WoS článku
000351051200001
EID výsledku v databázi Scopus
—