Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factor Structure of the Czech Version of the Intelligence and Development Scales

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076016" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.itc2014ss.com/uploads/Libro%20grab%20CD%20Ong.pdf" target="_blank" >http://www.itc2014ss.com/uploads/Libro%20grab%20CD%20Ong.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factor Structure of the Czech Version of the Intelligence and Development Scales

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Intelligence and Development Scales - IDS (Grob, Hagmann-von Arx, Meyer, 2009) is a complex intelligence test for children (5 to 10 years). IDS consists of 19 subtests (21 in the Czech version) and focuses on 6 functional areas - Cognition, Psycho-Motor Skills, Social-Emotional Competences, Mathematics, Language, and Achievement Motivation. This study is a part of a broader standardization study of IDS, which involved 1455 children. The goals of this study are 1) to compare the factor structure of the original and Czech version, and 2) to verify meaningfulness of dividing the verbal and nonverbal subtests into 2 factors, which is based on the tradition of testing by Wechsler tests. To achieve both objectives confirmatory factor analysis (maximum likelihood) was used. The four-factor structure (Extended Cognition, Psycho-motor Skills, Social-emotional Competence and Achievement Motivation) was confirmed. This structure, except for minor differences, corresponds with the original ver

  • Název v anglickém jazyce

    Factor Structure of the Czech Version of the Intelligence and Development Scales

  • Popis výsledku anglicky

    The Intelligence and Development Scales - IDS (Grob, Hagmann-von Arx, Meyer, 2009) is a complex intelligence test for children (5 to 10 years). IDS consists of 19 subtests (21 in the Czech version) and focuses on 6 functional areas - Cognition, Psycho-Motor Skills, Social-Emotional Competences, Mathematics, Language, and Achievement Motivation. This study is a part of a broader standardization study of IDS, which involved 1455 children. The goals of this study are 1) to compare the factor structure of the original and Czech version, and 2) to verify meaningfulness of dividing the verbal and nonverbal subtests into 2 factors, which is based on the tradition of testing by Wechsler tests. To achieve both objectives confirmatory factor analysis (maximum likelihood) was used. The four-factor structure (Extended Cognition, Psycho-motor Skills, Social-emotional Competence and Achievement Motivation) was confirmed. This structure, except for minor differences, corresponds with the original ver

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů