Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adolescent Sexuality on the Internet: A Developmental Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076832" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076832 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adolescent Sexuality on the Internet: A Developmental Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Adolescence is a period of transition - biological, cognitive, and social (Hill, 1983; Steinberg, 2008), and the Internet has become an important context within which youth deal with the changes occurring in their life. Perhaps the most fundamental transition of adolescence is the onset of puberty and subsequent sexual development, the focus of this book. In this chapter, we describe some of the different ways that adolescents use the Internet and newer tools to explore their sexuality and we point outthe challenges and opportunities that they encounter as they do so. First, we present our co-construction model, which we have proposed to understand the relation of adolescents? online behavior to their development. Then we describe the characteristicsof online environments that are relevant to the expression and exploration of sexuality online. Finally, we describe the different ways that adolescents engage in online sexual exploration in the service of their sexual development.

  • Název v anglickém jazyce

    Adolescent Sexuality on the Internet: A Developmental Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Adolescence is a period of transition - biological, cognitive, and social (Hill, 1983; Steinberg, 2008), and the Internet has become an important context within which youth deal with the changes occurring in their life. Perhaps the most fundamental transition of adolescence is the onset of puberty and subsequent sexual development, the focus of this book. In this chapter, we describe some of the different ways that adolescents use the Internet and newer tools to explore their sexuality and we point outthe challenges and opportunities that they encounter as they do so. First, we present our co-construction model, which we have proposed to understand the relation of adolescents? online behavior to their development. Then we describe the characteristicsof online environments that are relevant to the expression and exploration of sexuality online. Finally, we describe the different ways that adolescents engage in online sexual exploration in the service of their sexual development.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Adolescent Sexual Behavior in the Digital Age: Considerations for Clinicians, Legal Professionals and Educators

  • ISBN

    0199945594

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    62-85

  • Počet stran knihy

    371

  • Název nakladatele

    Oxford University Press

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly