Média a politika - přátelství bez záruky?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00083240" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00083240 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Média a politika - přátelství bez záruky?
Popis výsledku v původním jazyce
Masová média jsou spojována s fungováním moderních společností a s právem na svobodu projevu. Toto jejich postavení umocňuje rozmach síťových médií, která stále více přispívají k dialogu mezi volenými zástupci a veřejností. Do této pozice médií však vstupují i jejich vlastní ekonomické zájmy podléhající zákonitostem výroby. Mediální produkce proto může vědomě i nevědomě ovlivňovat veřejný prostor, názory občanů. Není tudíž překvapivým fakt, že se média stala nedílnou součástí zájmů a tím spojených ambicí politické sféry. Pozornost politiků směrem k médiím se jeví jako logický důsledek, ať už je veden formou nátlaku, regulace či podbízení se. Aktuální zájem politiků o kultivaci mediální gramotnosti se tak jeví jako otevřené přiznání obav z negativ mocenského potenciálu mediovaných sdělení. Ještě více nám může být tento postoj zřejmý v souvislosti s polemikou, jak má ona kultivace probíhat. V příspěvku budeme na několika příkladech ilustrovat problematické body existence vazby média ? po
Název v anglickém jazyce
Media and Politics - Friendship with no Guarantee?
Popis výsledku anglicky
Mass media has been linked with functioning of modern societies and with the right to freedom of expression. This position has enabled the expansion of network media, which increasingly contribute to the dialogue between elected representatives and the public. Another aspect entering into this situation is the economic stake which media have and which is subject to the laws of production. Media production can therefore knowingly or unknowingly influence the public space and the views of citizens. It comes as no surprise then that media have become part and parcel of interests and attendant ambitions of the political sphere. The attention of politicians to media appears to be a logical consequence, conducted in the form of pressure, regulation or pandering. The current interest of politicians in the cultivation of media literacy seems to be an open confession of concerns about the negative aspects of power potential which media messages possess.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Masmédia a politika: Komunikácia či manipulácia?
ISBN
9788022414258
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
105-123
Název nakladatele
VEDA, Slovenská akademie věd
Místo vydání
Bratislava, Slovensko
Místo konání akce
Batislava
Datum konání akce
28. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—