Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Média a politika - přátelství bez záruky?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00083240" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00083240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Média a politika - přátelství bez záruky?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Masová média jsou spojována s fungováním moderních společností a s právem na svobodu projevu. Toto jejich postavení umocňuje rozmach síťových médií, která stále více přispívají k dialogu mezi volenými zástupci a veřejností. Do této pozice médií však vstupují i jejich vlastní ekonomické zájmy podléhající zákonitostem výroby. Mediální produkce proto může vědomě i nevědomě ovlivňovat veřejný prostor, názory občanů. Není tudíž překvapivým fakt, že se média stala nedílnou součástí zájmů a tím spojených ambicí politické sféry. Pozornost politiků směrem k médiím se jeví jako logický důsledek, ať už je veden formou nátlaku, regulace či podbízení se. Aktuální zájem politiků o kultivaci mediální gramotnosti se tak jeví jako otevřené přiznání obav z negativ mocenského potenciálu mediovaných sdělení. Ještě více nám může být tento postoj zřejmý v souvislosti s polemikou, jak má ona kultivace probíhat. V příspěvku budeme na několika příkladech ilustrovat problematické body existence vazby média ? po

  • Název v anglickém jazyce

    Media and Politics - Friendship with no Guarantee?

  • Popis výsledku anglicky

    Mass media has been linked with functioning of modern societies and with the right to freedom of expression. This position has enabled the expansion of network media, which increasingly contribute to the dialogue between elected representatives and the public. Another aspect entering into this situation is the economic stake which media have and which is subject to the laws of production. Media production can therefore knowingly or unknowingly influence the public space and the views of citizens. It comes as no surprise then that media have become part and parcel of interests and attendant ambitions of the political sphere. The attention of politicians to media appears to be a logical consequence, conducted in the form of pressure, regulation or pandering. The current interest of politicians in the cultivation of media literacy seems to be an open confession of concerns about the negative aspects of power potential which media messages possess.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Masmédia a politika: Komunikácia či manipulácia?

  • ISBN

    9788022414258

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    105-123

  • Název nakladatele

    VEDA, Slovenská akademie věd

  • Místo vydání

    Bratislava, Slovensko

  • Místo konání akce

    Batislava

  • Datum konání akce

    28. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku