Does It Matter What Mama Says: Evaluating the Role of Parental Mediation in European Adolescents? Excessive Internet Use
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00080641" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00080641 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/chso.12020/epdf" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/chso.12020/epdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/chso.12020" target="_blank" >10.1111/chso.12020</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Does It Matter What Mama Says: Evaluating the Role of Parental Mediation in European Adolescents? Excessive Internet Use
Popis výsledku v původním jazyce
This study investigated the relationship between adolescents? excessive Internet use (EIU) and parental mediation. A random stratified sample of 11- to 16-year olds (N = 18 709) and their parents from 25 European countries (EU Kids Online II project) wasanalysed to explore to what extent different types of parental mediation and other factors predict EIU. Active parental involvement in the child's Internet use (when the child had experienced online harm) and restrictive mediation were associated with lower EIU. Harmful online experiences, time spent online, scope of online activities and adolescents? age predicted higher EIU.
Název v anglickém jazyce
Does It Matter What Mama Says: Evaluating the Role of Parental Mediation in European Adolescents? Excessive Internet Use
Popis výsledku anglicky
This study investigated the relationship between adolescents? excessive Internet use (EIU) and parental mediation. A random stratified sample of 11- to 16-year olds (N = 18 709) and their parents from 25 European countries (EU Kids Online II project) wasanalysed to explore to what extent different types of parental mediation and other factors predict EIU. Active parental involvement in the child's Internet use (when the child had experienced online harm) and restrictive mediation were associated with lower EIU. Harmful online experiences, time spent online, scope of online activities and adolescents? age predicted higher EIU.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Children & Society
ISSN
0951-0605
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
122-133
Kód UT WoS článku
000348844900004
EID výsledku v databázi Scopus
—