Social Media and Diffused Participation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00080829" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00080829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://irtis.fss.muni.cz/wp-content/uploads/2015/06/Living_in_the_digital_age_2015.pdf" target="_blank" >http://irtis.fss.muni.cz/wp-content/uploads/2015/06/Living_in_the_digital_age_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Media and Diffused Participation
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter deals with diffused participation and the role of social media in mundane civic and political practices. Drawing on previous research and employing a structuration model of media for its theoretical framework, the chapter aims to illustrate that the uses of social media are structured by affordances of the media as well as by the immediate and broader social, cultural, and political contexts in which political and civic practices are embedded. Three distinct perspectives have emerged in thecourse of ongoing research ? the first emphasizes the role of collective membership and the pressure to conform; the second focuses on being a member of a performative audience; and the third takes political contexts into account.
Název v anglickém jazyce
Social Media and Diffused Participation
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with diffused participation and the role of social media in mundane civic and political practices. Drawing on previous research and employing a structuration model of media for its theoretical framework, the chapter aims to illustrate that the uses of social media are structured by affordances of the media as well as by the immediate and broader social, cultural, and political contexts in which political and civic practices are embedded. Three distinct perspectives have emerged in thecourse of ongoing research ? the first emphasizes the role of collective membership and the pressure to conform; the second focuses on being a member of a performative audience; and the third takes political contexts into account.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics
ISBN
9788021078109
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
196-209
Počet stran knihy
218
Název nakladatele
MUNI Press
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—