Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media and Diffused Participation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00080829" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00080829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://irtis.fss.muni.cz/wp-content/uploads/2015/06/Living_in_the_digital_age_2015.pdf" target="_blank" >http://irtis.fss.muni.cz/wp-content/uploads/2015/06/Living_in_the_digital_age_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media and Diffused Participation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter deals with diffused participation and the role of social media in mundane civic and political practices. Drawing on previous research and employing a structuration model of media for its theoretical framework, the chapter aims to illustrate that the uses of social media are structured by affordances of the media as well as by the immediate and broader social, cultural, and political contexts in which political and civic practices are embedded. Three distinct perspectives have emerged in thecourse of ongoing research  ? the first emphasizes the role of collective membership and the pressure to conform; the second focuses on being a member of a performative audience; and the third takes political contexts into account.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media and Diffused Participation

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with diffused participation and the role of social media in mundane civic and political practices. Drawing on previous research and employing a structuration model of media for its theoretical framework, the chapter aims to illustrate that the uses of social media are structured by affordances of the media as well as by the immediate and broader social, cultural, and political contexts in which political and civic practices are embedded. Three distinct perspectives have emerged in thecourse of ongoing research  ? the first emphasizes the role of collective membership and the pressure to conform; the second focuses on being a member of a performative audience; and the third takes political contexts into account.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics

  • ISBN

    9788021078109

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    196-209

  • Počet stran knihy

    218

  • Název nakladatele

    MUNI Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly