How therapists change: What motivates therapists towards integration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00080873" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00080873 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How therapists change: What motivates therapists towards integration
Popis výsledku v původním jazyce
Many therapists embrace an integrative perspective in their practice. The aim of this study is to explore what motivates therapists? development towards integration. To answer this question, 15 integrative therapists? autobiographic narratives publishedin Goldfried (2005) were analyzed using grounded theory analytic procedures. The analysis resulted in the description of six motivational categories: Empiricism, Scientific Attitude, Therapeutic Humility, Perceived Inefficacy, Need to Comprehend, and Striving for Congruence. These categories are discussed in relation to previous studies on therapist development and theoretical orientation choice. Generally, the results support the idea that therapists develop their own personal therapeutic approaches which not only reflect recent research findings and demands of the therapeutic situation, but also their own personal needs and desires.
Název v anglickém jazyce
How therapists change: What motivates therapists towards integration
Popis výsledku anglicky
Many therapists embrace an integrative perspective in their practice. The aim of this study is to explore what motivates therapists? development towards integration. To answer this question, 15 integrative therapists? autobiographic narratives publishedin Goldfried (2005) were analyzed using grounded theory analytic procedures. The analysis resulted in the description of six motivational categories: Empiricism, Scientific Attitude, Therapeutic Humility, Perceived Inefficacy, Need to Comprehend, and Striving for Congruence. These categories are discussed in relation to previous studies on therapist development and theoretical orientation choice. Generally, the results support the idea that therapists develop their own personal therapeutic approaches which not only reflect recent research findings and demands of the therapeutic situation, but also their own personal needs and desires.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0141" target="_blank" >GAP407/11/0141: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal for Qualitative Research in Psychotherapy
ISSN
1756-7599
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
June
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
5-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—