Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of the Media and Cyber Context in Adolescents? Pursuit of Popularity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00083264" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00083264 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of the Media and Cyber Context in Adolescents? Pursuit of Popularity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although adolescents have fully embraced digital technology, little is known about how such technology might be used as a tool to promote their popularity among their peers, and whether utilizing technology to become more popular relates to their cyber social behaviors. Furthermore, little attention has been given to whether the media?s encouragement of popularity-related activities has a role in adolescents? cyber social behaviors. To this end, this study examined the media?s encouragement of popularity (i.e., social preference, perceived popularity) among adolescents and their usage of the cyber context to boost their popularity in relation to their cyber social behaviors. The participants were 817 seventh graders from the United States. Findings revealed that the media?s encouragement of perceived popularity and adolescents? usage of the cyber context to be social and antisocial each related positively to cyber aggression perpetration.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of the Media and Cyber Context in Adolescents? Pursuit of Popularity

  • Popis výsledku anglicky

    Although adolescents have fully embraced digital technology, little is known about how such technology might be used as a tool to promote their popularity among their peers, and whether utilizing technology to become more popular relates to their cyber social behaviors. Furthermore, little attention has been given to whether the media?s encouragement of popularity-related activities has a role in adolescents? cyber social behaviors. To this end, this study examined the media?s encouragement of popularity (i.e., social preference, perceived popularity) among adolescents and their usage of the cyber context to boost their popularity in relation to their cyber social behaviors. The participants were 817 seventh graders from the United States. Findings revealed that the media?s encouragement of perceived popularity and adolescents? usage of the cyber context to be social and antisocial each related positively to cyber aggression perpetration.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Living in the Digital Age: Self-Presentation, Networking, Playing, and Participating in Politics

  • ISBN

    9788021078109

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    49-59

  • Počet stran knihy

    218

  • Název nakladatele

    Muni Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly