Social Support Seeking in Relation to Parental Attachment and Peer Relationships Among Victims of Cyberbullying
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00084568" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00084568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1017/jgc.2015.1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1017/jgc.2015.1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1017/jgc.2015.1" target="_blank" >10.1017/jgc.2015.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Support Seeking in Relation to Parental Attachment and Peer Relationships Among Victims of Cyberbullying
Popis výsledku v původním jazyce
Victims use social support seeking (SSS) to buffer the negative effects of cyber- bullying. It is unknown whether cyber-victims? perceptions of harm and having poor peer and parental relationships influence SSS. Using a sample of 451 cyberbullying-victims, aged 12?18, 68% girls, this study examined relationships of gender, harm, peer rejection, parental attachment, offline victimisation and online aggression to SSS, and tested the interaction of harm with peer rejection and parental attachment. Findingsfrom logistic regression revealed that poor parental attachment and higher peer rejection decreased SSS, and that the association between parental attachment and SSS was stronger among cyber- victims with higher harm. This study highlights the importance of assessing cyber-victims? attachment and experiences with their peers when implementing preventative intervention programs.
Název v anglickém jazyce
Social Support Seeking in Relation to Parental Attachment and Peer Relationships Among Victims of Cyberbullying
Popis výsledku anglicky
Victims use social support seeking (SSS) to buffer the negative effects of cyber- bullying. It is unknown whether cyber-victims? perceptions of harm and having poor peer and parental relationships influence SSS. Using a sample of 451 cyberbullying-victims, aged 12?18, 68% girls, this study examined relationships of gender, harm, peer rejection, parental attachment, offline victimisation and online aggression to SSS, and tested the interaction of harm with peer rejection and parental attachment. Findingsfrom logistic regression revealed that poor parental attachment and higher peer rejection decreased SSS, and that the association between parental attachment and SSS was stronger among cyber- victims with higher harm. This study highlights the importance of assessing cyber-victims? attachment and experiences with their peers when implementing preventative intervention programs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Psychologists and Counsellors in Schools
ISSN
1037-2911
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
170-182
Kód UT WoS článku
000364726600004
EID výsledku v databázi Scopus
—