Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Climate Change Awareness and the Attitudes of Adolescents in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00085608" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00085608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Climate Change Awareness and the Attitudes of Adolescents in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study analyses the distribution of climate change awareness of Czech adolescent students and their climate change related attitudes. Even though the influence of accessed information on actual behaviour is usually described as rather small by most studies, we would like to point out that the effect of knowledge on a specific behaviour can become significant from a long-term perspective ? but we lack this kind of academic result because of methodological issues (Bas, 2010). Thus the main focus of this exploratory study is to offer a segmentation of Czech adolescents regarding the issue of climate change as it relates to the information sources they trust and as it relates to particular types of information on climate change ? such as documents, processes, terms or numerical data.

  • Název v anglickém jazyce

    Climate Change Awareness and the Attitudes of Adolescents in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study analyses the distribution of climate change awareness of Czech adolescent students and their climate change related attitudes. Even though the influence of accessed information on actual behaviour is usually described as rather small by most studies, we would like to point out that the effect of knowledge on a specific behaviour can become significant from a long-term perspective ? but we lack this kind of academic result because of methodological issues (Bas, 2010). Thus the main focus of this exploratory study is to offer a segmentation of Czech adolescents regarding the issue of climate change as it relates to the information sources they trust and as it relates to particular types of information on climate change ? such as documents, processes, terms or numerical data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus