Images Of A Good Village: A Visual Analysis Of The Rural Idyll In The ?Village Of The Year? Competition In The Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00087377" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00087377 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00027251:_____/15:N0000006
Výsledek na webu
<a href="http://www.degruyter.com/view/j/euco.2015.7.issue-2/euco-2015-0005/euco-2015-0005.xml" target="_blank" >http://www.degruyter.com/view/j/euco.2015.7.issue-2/euco-2015-0005/euco-2015-0005.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/euco-2015-0005" target="_blank" >10.1515/euco-2015-0005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Images Of A Good Village: A Visual Analysis Of The Rural Idyll In The ?Village Of The Year? Competition In The Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a sociological analysis of the image of a ?good village?, as portrayed in the annual Czech competition Village of the Year. It focuses on the positive representations attached to the rural in the political and expert discourse. The analysis is rooted in cultural rural sociology and in its study of rural idyll. It is argued that a specific kind of rural idyll is produced in the competition. This idyll is analysed using the photographs submitted to the competition by the villages themselves. A combination of visual methods is employed to uncover the positive values attached to the images. The results show that activity and social life play a key role in the image of a ?good village? thus produced. On the other hand, there are virtually no references to agriculture.
Název v anglickém jazyce
Images Of A Good Village: A Visual Analysis Of The Rural Idyll In The ?Village Of The Year? Competition In The Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper presents a sociological analysis of the image of a ?good village?, as portrayed in the annual Czech competition Village of the Year. It focuses on the positive representations attached to the rural in the political and expert discourse. The analysis is rooted in cultural rural sociology and in its study of rural idyll. It is argued that a specific kind of rural idyll is produced in the competition. This idyll is analysed using the photographs submitted to the competition by the villages themselves. A combination of visual methods is employed to uncover the positive values attached to the images. The results show that activity and social life play a key role in the image of a ?good village? thus produced. On the other hand, there are virtually no references to agriculture.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-40212S" target="_blank" >GA13-40212S: Vynalézání venkova v ČR po roce 1989</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Countryside
ISSN
1803-8417
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
68-86
Kód UT WoS článku
000409598700001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84944653101