Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do trainees choose their first psychotherapy training? The case of training in psychotherapy integration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00088085" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00088085 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03069885.2016.1213371" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/03069885.2016.1213371</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03069885.2016.1213371" target="_blank" >10.1080/03069885.2016.1213371</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do trainees choose their first psychotherapy training? The case of training in psychotherapy integration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Future trainees go through difficult decision-making processes when starting their first psychotherapy training. The choice of training in psychotherapy integration is a specific type of this process. In this study, qualitative data were obtained from the motivational letters, in-depth semi-structured interviews and e-mail questionnaires of 26 future trainees to answer the research question, ‘How do trainees choose their first psychotherapy training?’ We primarily employed the grounded theory approach as well as consensual qualitative research to shed light on the central category of Gaining Certainty to enter the training. This category was elaborated into a four-phase model, specifically comprised of the: (1) Critical Comparison, (2) Identification, (3) Self-Confirmation and (4) Waiting phases. The model was then discussed in connection with relevant concepts, such as the degree of complexity and flexibility within the epistemological development of trainees [Vasco, A. B., &amp; Dryden, W. (1994).

  • Název v anglickém jazyce

    How do trainees choose their first psychotherapy training? The case of training in psychotherapy integration

  • Popis výsledku anglicky

    Future trainees go through difficult decision-making processes when starting their first psychotherapy training. The choice of training in psychotherapy integration is a specific type of this process. In this study, qualitative data were obtained from the motivational letters, in-depth semi-structured interviews and e-mail questionnaires of 26 future trainees to answer the research question, ‘How do trainees choose their first psychotherapy training?’ We primarily employed the grounded theory approach as well as consensual qualitative research to shed light on the central category of Gaining Certainty to enter the training. This category was elaborated into a four-phase model, specifically comprised of the: (1) Critical Comparison, (2) Identification, (3) Self-Confirmation and (4) Waiting phases. The model was then discussed in connection with relevant concepts, such as the degree of complexity and flexibility within the epistemological development of trainees [Vasco, A. B., &amp; Dryden, W. (1994).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0141" target="_blank" >GAP407/11/0141: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    British Journal of Guidance & Counselling

  • ISSN

    0306-9885

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    487-503

  • Kód UT WoS článku

    000387246400001

  • EID výsledku v databázi Scopus