Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Who are (not) Koreans? Practices Employed by Korean News Media for Covering Korean American Individuals’ Success Stories

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00089244" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00089244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13621025.2016.1139055." target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13621025.2016.1139055.</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13621025.2016.1139055." target="_blank" >10.1080/13621025.2016.1139055.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Who are (not) Koreans? Practices Employed by Korean News Media for Covering Korean American Individuals’ Success Stories

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This qualitative analysis of the coverage of Korean Americans in Korean media analyzes 325 and 663 articles about Korean American individuals’ success stories published in 2006 and 2013, respectively. Through an analysis of the scope of coverage, we categorize Korean American news subjects into five fields: education, politics, economy, entertainment, and sports. We analyze news articles from each field published in the two years. Then, we discuss how Korean media prioritizes educational success as the most important human capital of Korean Americans. While Korean media stresses Korean American individuals’ success in mainstream U.S. society by using symbolic meanings, they highlight the individuals’ ethnic ties with Korea by emphasizing their close relationships with Korean families and communities.

  • Název v anglickém jazyce

    Who are (not) Koreans? Practices Employed by Korean News Media for Covering Korean American Individuals’ Success Stories

  • Popis výsledku anglicky

    This qualitative analysis of the coverage of Korean Americans in Korean media analyzes 325 and 663 articles about Korean American individuals’ success stories published in 2006 and 2013, respectively. Through an analysis of the scope of coverage, we categorize Korean American news subjects into five fields: education, politics, economy, entertainment, and sports. We analyze news articles from each field published in the two years. Then, we discuss how Korean media prioritizes educational success as the most important human capital of Korean Americans. While Korean media stresses Korean American individuals’ success in mainstream U.S. society by using symbolic meanings, they highlight the individuals’ ethnic ties with Korea by emphasizing their close relationships with Korean families and communities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Citizenship Studies

  • ISSN

    1362-1025

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    490-509

  • Kód UT WoS článku

    000374951200014

  • EID výsledku v databázi Scopus