Who are (not) Koreans? Practices Employed by Korean News Media for Covering Korean American Individuals’ Success Stories
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00089244" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00089244 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/13621025.2016.1139055." target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13621025.2016.1139055.</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/13621025.2016.1139055." target="_blank" >10.1080/13621025.2016.1139055.</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Who are (not) Koreans? Practices Employed by Korean News Media for Covering Korean American Individuals’ Success Stories
Popis výsledku v původním jazyce
This qualitative analysis of the coverage of Korean Americans in Korean media analyzes 325 and 663 articles about Korean American individuals’ success stories published in 2006 and 2013, respectively. Through an analysis of the scope of coverage, we categorize Korean American news subjects into five fields: education, politics, economy, entertainment, and sports. We analyze news articles from each field published in the two years. Then, we discuss how Korean media prioritizes educational success as the most important human capital of Korean Americans. While Korean media stresses Korean American individuals’ success in mainstream U.S. society by using symbolic meanings, they highlight the individuals’ ethnic ties with Korea by emphasizing their close relationships with Korean families and communities.
Název v anglickém jazyce
Who are (not) Koreans? Practices Employed by Korean News Media for Covering Korean American Individuals’ Success Stories
Popis výsledku anglicky
This qualitative analysis of the coverage of Korean Americans in Korean media analyzes 325 and 663 articles about Korean American individuals’ success stories published in 2006 and 2013, respectively. Through an analysis of the scope of coverage, we categorize Korean American news subjects into five fields: education, politics, economy, entertainment, and sports. We analyze news articles from each field published in the two years. Then, we discuss how Korean media prioritizes educational success as the most important human capital of Korean Americans. While Korean media stresses Korean American individuals’ success in mainstream U.S. society by using symbolic meanings, they highlight the individuals’ ethnic ties with Korea by emphasizing their close relationships with Korean families and communities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Citizenship Studies
ISSN
1362-1025
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
490-509
Kód UT WoS článku
000374951200014
EID výsledku v databázi Scopus
—