Cyberbullying in Europe: A Review of Evidence from Cross-National Data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00089510" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00089510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cyberbullying in Europe: A Review of Evidence from Cross-National Data
Popis výsledku v původním jazyce
Cyberbullying is a growing concern and a negative consequence associated with children’s and adolescents’ increasing accessibility to the internet and digital technologies. Children and adolescents are accessing the internet and these technologies at younger and younger ages, leaving some of them vulnerable to cyberbullying. As a new phenomenon, cyberbullying might be best understood as a complex process resulting from the interplay among the individual and multiple environments. To this end, this groundbreaking book provides a new framework for understanding cyberbullying perpetration and victimization. Utilizing the social-ecological perspective to describe how personal factors and multiple environments contribute to cyberbullying, the book compiles research on these topics from international researchers in developmental psychology, social psychology, counseling, school psychology, social work, criminology, law, and clinical psychology.
Název v anglickém jazyce
Cyberbullying in Europe: A Review of Evidence from Cross-National Data
Popis výsledku anglicky
Cyberbullying is a growing concern and a negative consequence associated with children’s and adolescents’ increasing accessibility to the internet and digital technologies. Children and adolescents are accessing the internet and these technologies at younger and younger ages, leaving some of them vulnerable to cyberbullying. As a new phenomenon, cyberbullying might be best understood as a complex process resulting from the interplay among the individual and multiple environments. To this end, this groundbreaking book provides a new framework for understanding cyberbullying perpetration and victimization. Utilizing the social-ecological perspective to describe how personal factors and multiple environments contribute to cyberbullying, the book compiles research on these topics from international researchers in developmental psychology, social psychology, counseling, school psychology, social work, criminology, law, and clinical psychology.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0037" target="_blank" >EE2.3.30.0037: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
A social-ecological approach to cyberbullying
ISBN
9781634837552
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
295-326
Počet stran knihy
431
Název nakladatele
Nova Publishing
Místo vydání
Hauppauge
Kód UT WoS kapitoly
—