Educational discourses in social work
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00089573" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00089573 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://soced.cz/cs/2016/04/socialni-pedagogika-2016-roc-4-c-1/" target="_blank" >http://soced.cz/cs/2016/04/socialni-pedagogika-2016-roc-4-c-1/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational discourses in social work
Popis výsledku v původním jazyce
The experts in the Czech Republic have been leading a discussion about the nature of social work identity for more than a quarter century. This debate has not brought a definite shift in the understanding of what social work is and even has not revealed a shared position on what should be the domain of social work (Chytil, 2007; Navratil, Navratilova, 2008; 2012; Matulayová, Musil, 2013; Punová, Navratilova, 2014). However, if there is a consensus on the identity of social work, it refers to the fact that social work is a branch socially constructed (Navratil, 2013) and therefore also multiparadigmatic or discursively open (Musil, 2013). If it is difficult or impossible to capture the professional identity in one clear and final definition, the professional identity can be seen with the help of discourses.
Název v anglickém jazyce
Educational discourses in social work
Popis výsledku anglicky
The experts in the Czech Republic have been leading a discussion about the nature of social work identity for more than a quarter century. This debate has not brought a definite shift in the understanding of what social work is and even has not revealed a shared position on what should be the domain of social work (Chytil, 2007; Navratil, Navratilova, 2008; 2012; Matulayová, Musil, 2013; Punová, Navratilova, 2014). However, if there is a consensus on the identity of social work, it refers to the fact that social work is a branch socially constructed (Navratil, 2013) and therefore also multiparadigmatic or discursively open (Musil, 2013). If it is difficult or impossible to capture the professional identity in one clear and final definition, the professional identity can be seen with the help of discourses.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika/Social education
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
38-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—