What helps in the Scenery in Systemically-Oriented Work with People
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00090579" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00090579 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What helps in the Scenery in Systemically-Oriented Work with People
Popis výsledku v původním jazyce
Postmodern time appeals many questions dealing with the manner of the cooperation among the people in different context, f. e. in helping professions such as social pedagogy, social work or school system professionals. In the article, the author deals with the question of what is systemic approach, what constructs it uses for the understanding of “problem” and what is achieved by the systemic approach in dealing with the principles of beauty and usefulness by the respecting of the other in his otherness as an offer to the traditional view of using “specialism” as a tool assigned to a helping professional in a helping relation.
Název v anglickém jazyce
What helps in the Scenery in Systemically-Oriented Work with People
Popis výsledku anglicky
Postmodern time appeals many questions dealing with the manner of the cooperation among the people in different context, f. e. in helping professions such as social pedagogy, social work or school system professionals. In the article, the author deals with the question of what is systemic approach, what constructs it uses for the understanding of “problem” and what is achieved by the systemic approach in dealing with the principles of beauty and usefulness by the respecting of the other in his otherness as an offer to the traditional view of using “specialism” as a tool assigned to a helping professional in a helping relation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E-pedagogium
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
7-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—