Propaganda džihádu. Časopisy Al-Káidy, Islámského státu a Tálibánu v angličtině
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00092956" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00092956 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Propaganda džihádu. Časopisy Al-Káidy, Islámského státu a Tálibánu v angličtině
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná publikace se zabývá třemi případy džihádistických časopisů, za kterými stojí významné islamistické organizace. Jedná se o časopis Inspire, který vydává Al-Káida na Arabském poloostrově, časopis Dabiq, jenž je počinem tzv. Islámského státu, a Azan, za nímž stojí Pákistánské hnutí Tálibán. Analýza jednotlivých případů vychází z modelu analýzy propagandy od Gartha Jowetta a Victorie O’Donnellové. V knize jsou představeny způsoby a techniky, které islamistické organizace využívají k propagandě vlastní ideologie a zejména k manipulaci s cílovým publikem. Součástí jsou názorné ukázky vizuálního zpracování vybraných časopisů, které doplňují textový obsah. V závěru dochází ke vzájemnému porovnání představených případů, přičemž jsou identifikovány základní charakteristické rysy dané formy džihádistické propagandy.
Název v anglickém jazyce
Jihadist Propaganda. The English magazines of the Al Qaeda, Islamic State and Taliban
Popis výsledku anglicky
This study is about the pressing issue of jihadist propaganda, a significant global security threat. Such propaganda may take many forms. In this book, the focus is on English-language jihadist propaganda disseminated freely via online magazines. Production of these magazines is at boom levels, with continuously radicalizing content. Th is makes it essential to research the phenomenon in greater detail. The study is qualitative, based upon the propaganda analysis model of Garth Jowett and Victoria O’Donnell, from their book Propaganda and Persuasion, modified to make it effective in analysing propaganda of this type. It is a pioneering project in the Czech Republic, offering a detailed, systematic analysis of three jihadist magazines backed by significant Islamic organizations.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021083479
Počet stran knihy
104
Název nakladatele
Munipress a Barrister & Principal
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—