Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propaganda džihádu. Časopisy Al-Káidy, Islámského státu a Tálibánu v angličtině

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00092956" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00092956 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Propaganda džihádu. Časopisy Al-Káidy, Islámského státu a Tálibánu v angličtině

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná publikace se zabývá třemi případy džihádistických časopisů, za kterými stojí významné islamistické organizace. Jedná se o časopis Inspire, který vydává Al-Káida na Arabském poloostrově, časopis Dabiq, jenž je počinem tzv. Islámského státu, a Azan, za nímž stojí Pákistánské hnutí Tálibán. Analýza jednotlivých případů vychází z modelu analýzy propagandy od Gartha Jowetta a Victorie O’Donnellové. V knize jsou představeny způsoby a techniky, které islamistické organizace využívají k propagandě vlastní ideologie a zejména k manipulaci s cílovým publikem. Součástí jsou názorné ukázky vizuálního zpracování vybraných časopisů, které doplňují textový obsah. V závěru dochází ke vzájemnému porovnání představených případů, přičemž jsou identifikovány základní charakteristické rysy dané formy džihádistické propagandy.

  • Název v anglickém jazyce

    Jihadist Propaganda. The English magazines of the Al Qaeda, Islamic State and Taliban

  • Popis výsledku anglicky

    This study is about the pressing issue of jihadist propaganda, a significant global security threat. Such propaganda may take many forms. In this book, the focus is on English-language jihadist propaganda disseminated freely via online magazines. Production of these magazines is at boom levels, with continuously radicalizing content. Th is makes it essential to research the phenomenon in greater detail. The study is qualitative, based upon the propaganda analysis model of Garth Jowett and Victoria O’Donnell, from their book Propaganda and Persuasion, modified to make it effective in analysing propaganda of this type. It is a pioneering project in the Czech Republic, offering a detailed, systematic analysis of three jihadist magazines backed by significant Islamic organizations.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021083479

  • Počet stran knihy

    104

  • Název nakladatele

    Munipress a Barrister & Principal

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy