Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Džihádistická propaganda v zemích Západu za účelem rekrutace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00093326" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00093326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.rexter.cz/dzihadisticka-propaganda-v-zemich-zapadu-za-ucelem-rekrutace/2016/12/27/" target="_blank" >http://www.rexter.cz/dzihadisticka-propaganda-v-zemich-zapadu-za-ucelem-rekrutace/2016/12/27/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Džihádistická propaganda v zemích Západu za účelem rekrutace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto příspěvku jsou analyzována džihádistická propagandistická videa s cílem rekrutace zahraničních bojovníků nebo „osamělých vlků“ v zemích Západu. Cílem je identifikovat, jaké typy argumentů jsou používány k rekrutaci nových džihádistů a následně vyhodnotit, do jaké míry tyto narativy odpovídají aktuálním teoretickým vysvětlením procesu radikalizace. Článek dochází k závěru, že diskurs používaný ve videích typicky spojuje spíše povrchní argumenty týkající se víry a argumenty cílící na osobnost potenciálních rekrutů. V tomto druhém případě jsou používány dva narativy, které jsou označeny jako „narativ normality“ a „narativ zoufalosti“. Nakonec je zdůrazněn význam pozitivních emocí během pokusů o rekrtutaci. Život džihádisty je vykreslován jako poskytující pocity pýchy, odvahy, štěstí a dokonce nejvyššího smyslu a zároveň dobrodružství a vzrušení.

  • Název v anglickém jazyce

    Jihadist Recruitment Propaganda in the West

  • Popis výsledku anglicky

    Jihadist propaganda videos directed towards the purpose of foreign fighters‘ or lone wolves‘ recruitment in the Western countries are analysed in this paper. The aim is to identify what kinds of arguments are being used to recruit new jihadists and subsequently to evaluate to what extent these narratives correspond with current theoretical explanations of the radicalization process. It concludes that the discourse used in the videos typically intermingles rather superficial arguments revolving around faith and arguments targeting the personality of the potential recruits. In the latter case, two main narratives are being used which are labelled as “narrative of normalcy” and “narrative of desperation”. Finally, the importance of positive emotions in the recruitment efforts is emphasized. The jihadist life is depicted as providing feelings of pride, courage, happiness or even ultimate meaning together with an adventure and excitement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rexter

  • ISSN

    1214-7737

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    1-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus