Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of values and of socioeconomic status in the education-fertility link among men and women

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F17%3A00102877" target="_blank" >RIV/00216224:14230/17:00102877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.austriaca.at/?arp=0x003905f3" target="_blank" >https://www.austriaca.at/?arp=0x003905f3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1553/populationyearbook2017s121" target="_blank" >10.1553/populationyearbook2017s121</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of values and of socioeconomic status in the education-fertility link among men and women

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper utilizes an untapped data source containing information about completed fertility rates and many explanatory variables to elaborate the education-fertility link. Indicators of the theory of value change and rational choice theory are tested as possible explanations for this relationship. A Poisson regression is used to analyze data from the fourth wave of the European Values Study, with the number of children as the dependent variable. The association between education and fertility is found to be generally negative and stronger for women. The findings also indicate that opportunity costs and liberal values are stronger predictors of fertility among women than among men, and largely explain the more negative effect of education on women. Additional analysis of different welfare regimes reveals that the multivariate association between education and fertility remains significant only for the post-communist countries of Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of values and of socioeconomic status in the education-fertility link among men and women

  • Popis výsledku anglicky

    This paper utilizes an untapped data source containing information about completed fertility rates and many explanatory variables to elaborate the education-fertility link. Indicators of the theory of value change and rational choice theory are tested as possible explanations for this relationship. A Poisson regression is used to analyze data from the fourth wave of the European Values Study, with the number of children as the dependent variable. The association between education and fertility is found to be generally negative and stronger for women. The findings also indicate that opportunity costs and liberal values are stronger predictors of fertility among women than among men, and largely explain the more negative effect of education on women. Additional analysis of different welfare regimes reveals that the multivariate association between education and fertility remains significant only for the post-communist countries of Europe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vienna Yearbook of Population Research

  • ISSN

    1728-4414

  • e-ISSN

    1728-5305

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    121-141

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85045683582