Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Negotiating public space in a shopping mall

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00100726" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00100726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.routledge.com/Public-Space-Between-Reimagination-and-Occupation/Hristova-Czepczynski/p/book/9781472453648" target="_blank" >https://www.routledge.com/Public-Space-Between-Reimagination-and-Occupation/Hristova-Czepczynski/p/book/9781472453648</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781315603018_13" target="_blank" >10.4324/9781315603018_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Negotiating public space in a shopping mall

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Public space has been described as a contested space, which is also manifested in its many different conceptualisations. This chapter concentrates on what has been called the semi-public space: a space with an ambiguous status, used publicly, yet, at the same time, heavily controlled and influenced by private interests. The review will focus on shopping malls, which have become iconic semi-public spaces both by their media prominence and academic attention directed to them, and by their popularity in the everyday use of urban populations. The aim of this chapter is to study social control as a phenomenon which contributes to this popularity, identifying three categories of social control and discussing their contribution to the way shopping malls are presented by their management.

  • Název v anglickém jazyce

    Negotiating public space in a shopping mall

  • Popis výsledku anglicky

    Public space has been described as a contested space, which is also manifested in its many different conceptualisations. This chapter concentrates on what has been called the semi-public space: a space with an ambiguous status, used publicly, yet, at the same time, heavily controlled and influenced by private interests. The review will focus on shopping malls, which have become iconic semi-public spaces both by their media prominence and academic attention directed to them, and by their popularity in the everyday use of urban populations. The aim of this chapter is to study social control as a phenomenon which contributes to this popularity, identifying three categories of social control and discussing their contribution to the way shopping malls are presented by their management.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP14-32200P" target="_blank" >GP14-32200P: Nepatřičnost v městském veřejném prostoru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Public space : between reimagination and occupation

  • ISBN

    9781472453648

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    167-175

  • Počet stran knihy

    187

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly