Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00103158" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00103158 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ingentaconnect.com/contentone/tpp/ijcc/2018/00000002/00000002/art00006" target="_blank" >http://www.ingentaconnect.com/contentone/tpp/ijcc/2018/00000002/00000002/art00006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1332/239788218X15251715859481" target="_blank" >10.1332/239788218X15251715859481</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on the private for-profit agencies providing eldercare that have recently emerged in the post-socialist Czech Republic, a country with strong familist tendencies in eldercare organisation. We draw upon 10 in-depth interviews with owners of these agencies, focusing on how they create their services, define the care they provide and target potential clients. We also analyse the websites of the selected agencies to investigate how they promote their services online. The main aim of this article is to illuminate the strategies of marketising eldercare in the agencies. We identify the process of the ‘burdenisation’ of eldercare as an outcome of its marketisation.
Název v anglickém jazyce
Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?
Popis výsledku anglicky
This article focuses on the private for-profit agencies providing eldercare that have recently emerged in the post-socialist Czech Republic, a country with strong familist tendencies in eldercare organisation. We draw upon 10 in-depth interviews with owners of these agencies, focusing on how they create their services, define the care they provide and target potential clients. We also analyse the websites of the selected agencies to investigate how they promote their services online. The main aim of this article is to illuminate the strategies of marketising eldercare in the agencies. We identify the process of the ‘burdenisation’ of eldercare as an outcome of its marketisation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Care and Caring
ISSN
2397-8821
e-ISSN
2397-883X
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
235-251
Kód UT WoS článku
000523190100006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85079179736