Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00103158" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00103158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ingentaconnect.com/contentone/tpp/ijcc/2018/00000002/00000002/art00006" target="_blank" >http://www.ingentaconnect.com/contentone/tpp/ijcc/2018/00000002/00000002/art00006</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1332/239788218X15251715859481" target="_blank" >10.1332/239788218X15251715859481</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the private for-profit agencies providing eldercare that have recently emerged in the post-socialist Czech Republic, a country with strong familist tendencies in eldercare organisation. We draw upon 10 in-depth interviews with owners of these agencies, focusing on how they create their services, define the care they provide and target potential clients. We also analyse the websites of the selected agencies to investigate how they promote their services online. The main aim of this article is to illuminate the strategies of marketising eldercare in the agencies. We identify the process of the ‘burdenisation’ of eldercare as an outcome of its marketisation.

  • Název v anglickém jazyce

    Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the private for-profit agencies providing eldercare that have recently emerged in the post-socialist Czech Republic, a country with strong familist tendencies in eldercare organisation. We draw upon 10 in-depth interviews with owners of these agencies, focusing on how they create their services, define the care they provide and target potential clients. We also analyse the websites of the selected agencies to investigate how they promote their services online. The main aim of this article is to illuminate the strategies of marketising eldercare in the agencies. We identify the process of the ‘burdenisation’ of eldercare as an outcome of its marketisation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Care and Caring

  • ISSN

    2397-8821

  • e-ISSN

    2397-883X

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    235-251

  • Kód UT WoS článku

    000523190100006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85079179736