Komplexní posouzení : Spojení studia sociálních deviací se sociální prací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00104727" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00104727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komplexní posouzení : Spojení studia sociálních deviací se sociální prací
Popis výsledku v původním jazyce
CÍLE: Předkládaný text hledá způsoby využití komplexního posouzení jako spojujícího článku, který explicitně propojuje studium (výuku) sociálních deviací se sociální prací. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Autor vychází ze sociálně ekologického pojetí sociální práce. Představuje koncept komplexního posouzení, který je založen na kombinaci deduktivních a induktivních otázek o povaze problému. METODY: Text je teoretickým článkem, jehož logická argumentace je založena na zásadách Kuhnovy koncepce kumulativní vědy. VÝSLEDKY: Komplexní posouzení lze využít pro inovativní práci s teorií, pro rozvoj otevřenosti studujících k novému poznání a pro zvažování adekvátnosti předem připravených řešení. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Text přináší nové podněty pro obohacení praxe i vzdělávání v sociální práci. Nabízí možnost, jak připravit sociální pracovníky tak, aby byli schopni situačně řešit složité a proměnlivé problémy lidí.
Název v anglickém jazyce
A Comprehensive Assessment : A Link between the Social Deviance Study and Social Work
Popis výsledku anglicky
OBJECTIVES: The article seeks for ways to use a comprehensive assessment as a linking segment that explicitly connects the study of social deviance to social work. THEORETICAL BASE: The comprehensive assessment is based on functional interconnections among the social ecological social work perspective, needs and risks assessments, and a combination of inductive and deductive questions about the nature of the given problem. METHODS: The text is a theoretical article whose argumentation is based on the principles of the Kuhn’s conception of cumulative science. OUTCOMES: A comprehensive assessment can be used for innovative work with theory, for developing openness among social workers to new knowledge, and for considering the adequacy of pre-prepared solutions. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: The article brings new impetus for enhancing the social work education and practice. It offers the opportunity to prepare social workers so that they can address complex problems in a situational manner.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce - Sociálna práca
ISSN
1213-6204
e-ISSN
1805-885X
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
26-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85059241611