Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in Adolescents’ Response Decision and Evaluation for Face-to-Face and Cyber Victimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F19%3A00108970" target="_blank" >RIV/00216224:14230/19:00108970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0272431618806052" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0272431618806052</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0272431618806052" target="_blank" >10.1177/0272431618806052</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in Adolescents’ Response Decision and Evaluation for Face-to-Face and Cyber Victimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current study was designed to assess early adolescents’ response evaluation and decision for hypothetical peer victimization vignettes. Participants were 336 (59% girls; X age = 12.55) seventh and eighth graders from one school in the Midwestern United States. Adolescents read a hypothetical online or offline social situation and answered questions designed to access internal congruence, response evaluation, response efficacy, emotional outcome expectancy, and social outcome expectancy. Girls were more likely to believe that aggressive responses online and offline would lead to positive social and emotional outcome expectancies when compared with boys. Adolescents were more likely to believe that offline and online aggressive responses were legitimate responses to face-to-face victimization, feel that aggressive responses online or offline were easier to execute in response to face-to-face victimization, and that aggressive responses online or offline would lead to positive emotions and better social outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in Adolescents’ Response Decision and Evaluation for Face-to-Face and Cyber Victimization

  • Popis výsledku anglicky

    The current study was designed to assess early adolescents’ response evaluation and decision for hypothetical peer victimization vignettes. Participants were 336 (59% girls; X age = 12.55) seventh and eighth graders from one school in the Midwestern United States. Adolescents read a hypothetical online or offline social situation and answered questions designed to access internal congruence, response evaluation, response efficacy, emotional outcome expectancy, and social outcome expectancy. Girls were more likely to believe that aggressive responses online and offline would lead to positive social and emotional outcome expectancies when compared with boys. Adolescents were more likely to believe that offline and online aggressive responses were legitimate responses to face-to-face victimization, feel that aggressive responses online or offline were easier to execute in response to face-to-face victimization, and that aggressive responses online or offline would lead to positive emotions and better social outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Early Adolescence

  • ISSN

    0272-4316

  • e-ISSN

    1552-5449

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1110-1128

  • Kód UT WoS článku

    000484526600002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85059066408