Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Technologies, Behaviors, Gender, and Gender Stereotype Traits in Adolescents' Cyber Aggression

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F20%3A00117202" target="_blank" >RIV/00216224:14230/20:00117202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0886260517696858" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0886260517696858</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0886260517696858" target="_blank" >10.1177/0886260517696858</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Technologies, Behaviors, Gender, and Gender Stereotype Traits in Adolescents' Cyber Aggression

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study focused on the impact of gender and gender stereotype traits (i.e., masculinity, femininity) on cyber aggression perpetration utilizing different technologies (i.e., social-networking sites, gaming consoles, mobile phones) and behaviors (i.e., cyber relational aggression, cyber verbal aggression, hacking). Participants included 233 eighth graders (108 female; M-age = 13.26, SD = 0.36) from two middle schools in the Midwestern United States. Adolescents completed questionnaires on their endorsement of masculinity and femininity traits as well as how often they engaged in cyber aggression perpetration (i.e., cyber relational aggression, cyber verbal aggression, hacking) through mobile phones, social-networking sites, and gaming consoles. Findings indicated that boys and girls with more feminine traits engaged in more cyber relational aggression through social-networking sites and mobile phones, while boys and girls who endorsed more masculine traits perpetrated this behavior and cyber verbal aggression more often through online gaming. In addition, these boys and girls engaged in more hacking through all technologies when compared with girls and boys who reported more feminine traits. Results of this study indicate the importance of delineating gender stereotype traits, behaviors, and technologies when examining cyber aggression perpetration.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Technologies, Behaviors, Gender, and Gender Stereotype Traits in Adolescents' Cyber Aggression

  • Popis výsledku anglicky

    The present study focused on the impact of gender and gender stereotype traits (i.e., masculinity, femininity) on cyber aggression perpetration utilizing different technologies (i.e., social-networking sites, gaming consoles, mobile phones) and behaviors (i.e., cyber relational aggression, cyber verbal aggression, hacking). Participants included 233 eighth graders (108 female; M-age = 13.26, SD = 0.36) from two middle schools in the Midwestern United States. Adolescents completed questionnaires on their endorsement of masculinity and femininity traits as well as how often they engaged in cyber aggression perpetration (i.e., cyber relational aggression, cyber verbal aggression, hacking) through mobile phones, social-networking sites, and gaming consoles. Findings indicated that boys and girls with more feminine traits engaged in more cyber relational aggression through social-networking sites and mobile phones, while boys and girls who endorsed more masculine traits perpetrated this behavior and cyber verbal aggression more often through online gaming. In addition, these boys and girls engaged in more hacking through all technologies when compared with girls and boys who reported more feminine traits. Results of this study indicate the importance of delineating gender stereotype traits, behaviors, and technologies when examining cyber aggression perpetration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Interpersonal Violence

  • ISSN

    0886-2605

  • e-ISSN

    1552-6518

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7-8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1719-1738

  • Kód UT WoS článku

    000517424700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85030982701