Jak na osamělost (nejen) ve starším věku : Naléhavé otázky současné doby (lekce pro školy)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119965" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119965 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak na osamělost (nejen) ve starším věku : Naléhavé otázky současné doby (lekce pro školy)
Popis výsledku v původním jazyce
Lekce jsou vhodné pro žáky osmého a devátého stupně základní školy a prvního a druhého stupně středních škol a gymnázií, ale jako inspirace jsou univerzálně využitelné pro různé věkové skupiny. Materiály k lekcím mohou sloužit jako součást výuky předmětů Základy společenských věd a Občanská výchova či předmětům s podobně orientovaným zaměřením. Je možné je využít také jako náplň inspirativních workshopů ke specializovaným lekcím a tematickým školním dnům, či je propojit do celků v rámci preventivních a intervenčních programů. Jednotlivá cvičení se zaměřují na prohlubování kognitivních a afektivních schopností žáků, přičemž kladou důraz na mezigenerační porozumění a prohloubení citlivosti k tématům stárnutí, ageismu, životního cyklu, psychohygieny a celospolečenských souvislostí, podporují jazykové vzdělávání (použití cizojazyčných videí), vedou k aktivnímu občanství a mohou být využity na hodinách prevence.
Název v anglickém jazyce
How to deal with loneliness (not only) in older age : Pressing issues of our era (study materials)
Popis výsledku anglicky
The lessons are suitable for pupils in the eighth and ninth grades of primary school and the first and second grades of secondary schools and grammar schools, but as inspiration they are universally applicable to different age groups. The lesson materials can be used as part of the teaching of the subjects Foundations of Social Sciences and Civics or subjects with a similar orientation. It is also possible to use them as a filling for inspirational workshops for specialised lessons and thematic school days, or to link them into units within prevention and intervention programmes. The individual exercises focus on deepening the cognitive and affective abilities of pupils, with an emphasis on intergenerational understanding and deepening sensitivity to the themes of ageing, ageism, the life cycle, psycho-hygiene and societal contexts, supporting language learning (use of foreign language videos), leading to active citizenship and can be used in prevention lessons. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ03000002" target="_blank" >TJ03000002: Genderové cesty exkluze v sociálních vztazích ve stáří pohledem životní dráhy a jejich dopad na zdraví a pohodu.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů