Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The amplification of cyberhate victimisation by discrimination and low life satisfaction : Can supportive environments mitigate the risks?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00119724" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00119724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/02724316221078826" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/02724316221078826</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/02724316221078826" target="_blank" >10.1177/02724316221078826</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The amplification of cyberhate victimisation by discrimination and low life satisfaction : Can supportive environments mitigate the risks?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is some indication that discrimination as well as low levels of life satisfaction render young people at risk of cyberhate victimization. Adopting a socio-ecological perspective, this paper examines whether supportive family, peer and school environments may buffer against the effects of perceived discrimination and low life satisfaction on cyberhate victimization. Data from four countries (N = 3396) of the EU Kids Online IV survey on children aged 11–17 (51% girls) revealed a positive association between perceived discrimination and cyberhate victimization, but this impact was moderated by supportive family and peer environments. A negative association between life satisfaction and cyberhate victimization was mitigated by peer support. However, no associations with the school context were found. The current study provides new insights on how social support on different levels of the social environment may buffer against potential risk factors for cyberhate victimization and can inform decision-makers towards intervention and prevention strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    The amplification of cyberhate victimisation by discrimination and low life satisfaction : Can supportive environments mitigate the risks?

  • Popis výsledku anglicky

    There is some indication that discrimination as well as low levels of life satisfaction render young people at risk of cyberhate victimization. Adopting a socio-ecological perspective, this paper examines whether supportive family, peer and school environments may buffer against the effects of perceived discrimination and low life satisfaction on cyberhate victimization. Data from four countries (N = 3396) of the EU Kids Online IV survey on children aged 11–17 (51% girls) revealed a positive association between perceived discrimination and cyberhate victimization, but this impact was moderated by supportive family and peer environments. A negative association between life satisfaction and cyberhate victimization was mitigated by peer support. However, no associations with the school context were found. The current study provides new insights on how social support on different levels of the social environment may buffer against potential risk factors for cyberhate victimization and can inform decision-makers towards intervention and prevention strategies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GX19-27828X" target="_blank" >GX19-27828X: Pohled do budoucnosti: Porozumění vlivu technologií na “well-being” adolescentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Early Adolescence

  • ISSN

    0272-4316

  • e-ISSN

    1552-5449

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    1-32

  • Kód UT WoS článku

    999

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999