Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Depressive Symptoms and Negative Experiences in School : A Network Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00125735" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00125735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/10105395221092848" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/10105395221092848</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/10105395221092848" target="_blank" >10.1177/10105395221092848</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Depressive Symptoms and Negative Experiences in School : A Network Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Negative experiences in school predict adolescents’ depression. However, the dynamic interactions of depressive symptoms with adolescents’ negative experiences in school remain unclear. This study aims to applied network analysis to detect the complex relationships between early adolescents’ depressive symptoms and negative experiences in school. We adopted the data from a Chinese national survey conducted in 2018. Eight hundred ninety-seven adolescents from 10 to 15 years old were included. The measurements include an 8-item depression screener scale and a 14-item scale assessing negative experiences in school. The centrality analysis suggests that Chinese early adolescents’ core depressive symptoms are negative affections. Regarding “negative experiences in the school,” the most central nodes are poor academic performance and peer relationships. The bridge-centrality results show negative emotions in school and difficulties in peer relationships are significantly linked to depression. Educators should pay attention to adolescents’ negative affection and difficulties in peer relationships in school settings because they are potential signs of depression. Relevant peer support intervention aiming for adolescents’ social development should be underscored.

  • Název v anglickém jazyce

    Depressive Symptoms and Negative Experiences in School : A Network Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Negative experiences in school predict adolescents’ depression. However, the dynamic interactions of depressive symptoms with adolescents’ negative experiences in school remain unclear. This study aims to applied network analysis to detect the complex relationships between early adolescents’ depressive symptoms and negative experiences in school. We adopted the data from a Chinese national survey conducted in 2018. Eight hundred ninety-seven adolescents from 10 to 15 years old were included. The measurements include an 8-item depression screener scale and a 14-item scale assessing negative experiences in school. The centrality analysis suggests that Chinese early adolescents’ core depressive symptoms are negative affections. Regarding “negative experiences in the school,” the most central nodes are poor academic performance and peer relationships. The bridge-centrality results show negative emotions in school and difficulties in peer relationships are significantly linked to depression. Educators should pay attention to adolescents’ negative affection and difficulties in peer relationships in school settings because they are potential signs of depression. Relevant peer support intervention aiming for adolescents’ social development should be underscored.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Asia-Pacific Journal of Public Health

  • ISSN

    1010-5395

  • e-ISSN

    1941-2479

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    510-515

  • Kód UT WoS článku

    000789369300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85129868095