Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00129469" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00129469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-frida-a-jeji-galerie" target="_blank" >https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-frida-a-jeji-galerie</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů
Popis výsledku v původním jazyce
Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů je audiovizuální dílo, jehož dílčí materiály slouží jako testové položky společně tvořící diagnostický nástroj pro posouzení schopnosti vnímat a pracovat s emocemi a s emočními projevy ve výrazu a v chování. Audiovizuální materiály jsou integrovány do subtestu, který je součástí komplexního systému GIS – Invenio (kde je též alternativně nazýván „Frída a podivuhodná galerie“). Nástroj je určen k diagnostice socio-emočních dovedností žáků ZŠ, s důrazem na identifikaci deficitů v této oblasti. Konceptuálně subtest vychází z integrace dvou psychologických teorií – modelu inteligence C-H-C a modelu Salovey-Mayer. Jde o počítačově administrovanou metodu, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu hráč přilétá na planetu s podivuhodnou galerií, kde pomáhá její majitelce, excentrické Frídě, a jejím zaměstnancům lépe pochopit lidské emoce. Součástí subtestu jsou audiovizuální materiály čtyř typů: Prvním jsou fotografie a krátká několikavteřinová videa, na kterých herci předvádí emoce různého druhu a intenzity. Druhým typem jsou kreslené scénky, kde nutné přiřadit hlavní postavě mluvený výrok s odpovídající intonací. Třetím typem materiálů jsou videa s komentářem vypravěče popisujícím hlavní postavu a určitou situaci, do které se postava dostává. Úkolem hráče je v tomto případě vyvodit z kontextu, jaké emoce hlavní postava v závěru příběhu prožívá. Čtvrtým typem materiálů jsou fotografie hlavní postavy v určité sociální situaci, které jsou integrovány do krátkých foto-příběhů opatřených komentářem. Úkolem hráče je rozhodnout, jak se má hlavní postava v dané situaci zachovat.
Název v anglickém jazyce
Subtest for the identification of socio-emotional deficits
Popis výsledku anglicky
The subtest for the identification of socio-emotional deficits is an audiovisual work consisting of materials which serve as test items and which together comprise a diagnostic tool for assessment of the ability to perceive and process emotions and emotional expressions. Audiovisual materials are integrated into the subtest, which is part of the complex system GIS – Invenio (where the tool is alternatively called “Frida and the marvelous gallery”). The tool is designed for assessing socio-emotional skills in primary school students, with an emphasis on the identification of deficits in this domain. Conceptually, the subtest builds on the integration of two psychological theories – the CHC model of intelligence and the Salovey-Mayer model. It is a computer-administered method, which makes use of the GBA paradigm: in order to increase motivation and lower test anxiety, the tasks are presented as a computer game, including the use of gamified features (graphical elaboration of the game environment, the presence of story characters etc.). In this particular story, the player lands on a planet with a marvelous gallery and helps its owner, eccentric Frida, and her employees with better understanding of human emotions. The subtest comprises four parts of audiovisual materials: the first are photos and short videos in which actors show emotions of varying kinds and intensity. The second type consists of cartoons, in which a spoken utterance with appropriate intonation has to be assigned to the main character. The third type of materials are videos with added commentary describing the main character and a situation, to which he or she got. The player´s task is to deduce from this context the emotions experienced by the story´s main character. The fourth type are main character´s photos in a social situation. These photos are integrated into short commented sequences. The player´s task is to decide how the main character should act in the presented situation.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000494" target="_blank" >TL01000494: Komplexní skríningový diagnostický systém GIS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—