Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00129471" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00129471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.invenio.muni.cz/o-inveniu-zakladni-informace" target="_blank" >https://www.invenio.muni.cz/o-inveniu-zakladni-informace</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Software, který zajišťuje fungování diagnostického systému GIS – Invenio, integruje jednotlivé hry/subtesty do jednotného prostředí, poskytuje backend, jehož prostřednictvím mohou uživatelé nastavovat parametry testování, pracovat s uživatelskými účty, vyhodnocovat výsledky a exportovat získaná data. Systém GIS – Invenio je určený ke screeningu kognitivních schopností a socio-emočních dovedností žáků ZŠ. Je složen z několika subtestů, z nichž každý je zaměřen na jednu schopnost v rámci moderní teorie inteligence C-H-C. Jednotlivé subtesty systému jsou administrované skrze webový prohlížeč. Celý systém využívá principu GBA (game-based assessment): jednotlivé subtesty jsou zarámovány jako počítačové hry, včetně využití herních prvků (příběh, grafika, zvuky na pozadí, body atd.) Subtesty jsou integrovány tak, aby na sebe navazovaly v rámci herního příběhu – hráč se vydává společně s robotem P.U.Kem (První Univerzální Kosmonaut) a jeho psím robotickým pomocníkem Vincentem van Dogem na vesmírné dobrodružství, kde objevují neznámé planety (každá planeta představuje samostatný subtest). Kromě uživatelského rozhraní pro samotného hráče (žáka) je součástí systému rozhraní pro rodiče, ve kterém zákonný zástupce vytváří profil svůj a svého dítěte, poskytuje souhlas s testováním a ihned po testování zde nalezne automaticky generovanou zprávu s výsledky z administrovaných testů. Součástí systému je také rozhraní pro učitele, ve kterém se vytváří profil školy a jednotlivých tříd, do kterých se žáci registrovaní prostřednictvím rodičů přiřazují. Čtvrtým typem rozhraní je přístup pro administrátory, kteří mohou v systému zakládat instituce, vytvářet a měnit složení jednotlivých subtestů, exportovat získaná data apod. Součástí systému je také oddělený experimentální modul, který umožňuje snadno měnit obsah subtestů (např. pro výzkumné účely), aniž by tím byla ohrožena integrita dat registrovaných v běžném provozu.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of subtests – Complex diagnostic system

  • Popis výsledku anglicky

    The software responsible for the functioning of the diagnostic system GIS – Invenio integrates individual games/subtests into a unified environment, and provides backend through which users can set testing parameters, work with user accounts, evaluate the results and export acquired data. The GIS – Invenio system is designed for screening cognitive abilities and socio-emotional skills of primary school students. It comprises several subtests, each of which is focused on one ability in the CHC theory of intelligence framework. Individual subtests are administered through a web browser. The whole system makes use of the GBA paradigm: subtests are framed as computer games, including gamified features (simple narrative, comics, sounds, points, etc.). Subtests are integrated in a way in which they follow up with each other within the game story: the player embarks on a space adventure, together with a robot A.C.E. (Artificial Cosmic Explorer) and his canine friend and helper – Vincent van Dog. Together they discover new planets (each planet represents a particular subtest). Besides user interface for the players (students) themselves, an interface for their parents is also part of the system. Here can parents/legal guardians create their profile and that of their child(ren), can provide informed consent with the testing and immediately after the testing, they can find their automatically generated report. Another part of the system is an interface for teachers, where they can create a profile of the individual classes, into which are assigned children with parental consent. The fourth part of the interface is intended for administrators, who can set up institutions, create and change individual subtests, export data etc. Another part of the system is a separate, experimental module, which enables to change easily the content of the subtests (e.g. to research ends), without jeopardizing the integrity of the data registered during the routine operation of the system.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000494" target="_blank" >TL01000494: Komplexní skríningový diagnostický systém GIS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    1111

  • Technické parametry

    Software technicky zajišťuje integraci několika diagnostických nástrojů do jednotného prostředí, zároveň umožňuje rozšiřování o nové subtesty v budoucnu. Nabízí několik druhů rozhraní - pro testované dítě, pro rodiče/zákonné zástupce, pro pedagogy a pro administrátory celého systému. Integrace umožňuje komplexní vyhodnocení testových výsledků každého dítěte, a to i v případě, kdy byly jednotlivé dílčí subtesty administrovány s určitým časovým odstupem. Výsledky jednotlivých testů jsou vyhodnoceny s využitím 1PL IRT modelu (software byl zároveň vyvíjen tak, aby umožňoval budoucí implementaci složitějších psychometrických modelů). Zároveň software registruje jednotlivé dílčí kroky, které testovaná osoba učiní v průběhu řešení zadaných úloh. Na základě výsledků generuje software personalizované zprávy pro rodič/zákonné zástupce testovaného dítěte (např. konkrétní doporučení obsažená ve zprávě jsou automatizovaně vybírána na základě úrovně naměřené schopnosti).

  • Ekonomické parametry

    Díky integraci několika subtestů, z nichž každý je zaměřený na měření jiné schopnosti, představuje software alternativu komplexním diagnostickým bateriím určeným pro testování intelektu. Oproti většině obdobných nástrojů, které se není používají v ČR, přináší dodatečnou výhodu v podobě automatického (a tedy i okamžitého) vyhodnocení, což povede k vyšší efektivitě screeningového testování. Software nalezne uplatnění např. jako pracovní nástroj pro pedagogy a školní psychology, při testování v Pedagogicko-psychologických poradnách apod. Pro tyto skupiny kvalifikovaných uživatelů je software připraven ke komercionalizaci.

  • IČO vlastníka výsledku

    00216224

  • Název vlastníka

    Masarykova univerzita