Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Be ready for the clash of powers : theorising power for teaching policy practice in social work

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F23%3A00130123" target="_blank" >RIV/00216224:14230/23:00130123 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/13691457.2022.2161485" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/13691457.2022.2161485</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13691457.2022.2161485" target="_blank" >10.1080/13691457.2022.2161485</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Be ready for the clash of powers : theorising power for teaching policy practice in social work

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Discussions of and trainings on policy practice in social work often focus on the normative and technical aspects of this type of social work intervention. Discussions do not delve sufficiently into concepts and aspects of politics, such as power, which are staple in the political science discourse. This theoretical article proposes situational, relational, and more individualistic conceptions of power relations that may be utilised in teaching policy practice in social work. The proposed understanding of power relations offers a method of training social work students to become well-prepared policy actors, and focuses on six areas of teaching policy practice: conscious analysis of the context of interaction with other actors; reflection on power differentials; the purposeful development of one’s power differentials; thoughtful work with symbols of power; the selection of appropriate strategies for managing power clash and gaining power; and the new ethical issues connected with the above areas. Social work scholars and educators can utilise the offered conceptual frame for teaching future social work practitioners how to promote changes in particular social work institutional settings.

  • Název v anglickém jazyce

    Be ready for the clash of powers : theorising power for teaching policy practice in social work

  • Popis výsledku anglicky

    Discussions of and trainings on policy practice in social work often focus on the normative and technical aspects of this type of social work intervention. Discussions do not delve sufficiently into concepts and aspects of politics, such as power, which are staple in the political science discourse. This theoretical article proposes situational, relational, and more individualistic conceptions of power relations that may be utilised in teaching policy practice in social work. The proposed understanding of power relations offers a method of training social work students to become well-prepared policy actors, and focuses on six areas of teaching policy practice: conscious analysis of the context of interaction with other actors; reflection on power differentials; the purposeful development of one’s power differentials; thoughtful work with symbols of power; the selection of appropriate strategies for managing power clash and gaining power; and the new ethical issues connected with the above areas. Social work scholars and educators can utilise the offered conceptual frame for teaching future social work practitioners how to promote changes in particular social work institutional settings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Social Work

  • ISSN

    1369-1457

  • e-ISSN

    1468-2664

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    773-785

  • Kód UT WoS článku

    000903772800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144888606