iVR as a Tool of Choice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F23%3A00139858" target="_blank" >RIV/00216224:14230/23:00139858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/chapter/2317/976" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/chapter/2317/976</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-1" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
iVR as a Tool of Choice
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter explores Immersive Virtual Reality (iVR) as a versatile tool for scien-tific research, particularly in education and psychology. It traces iVR’s evolution,emphasising the significance of head-mounted displays and the continuum of im-mersion levels. The chapter categorises iVR designs, focusing on individual andgroup engagement. Highlighting iVR’s role as a research tool and its use in simula-tion studies, the chapter also addresses its potential as a new medium for educationalinterventions. It concludes by acknowledging challenges and opportunities in study-ing iVR-specific phenomena and advocating for a nuanced approach to leveragingits potential for research and education
Název v anglickém jazyce
iVR as a Tool of Choice
Popis výsledku anglicky
This chapter explores Immersive Virtual Reality (iVR) as a versatile tool for scien-tific research, particularly in education and psychology. It traces iVR’s evolution,emphasising the significance of head-mounted displays and the continuum of im-mersion levels. The chapter categorises iVR designs, focusing on individual andgroup engagement. Highlighting iVR’s role as a research tool and its use in simula-tion studies, the chapter also addresses its potential as a new medium for educationalinterventions. It concludes by acknowledging challenges and opportunities in study-ing iVR-specific phenomena and advocating for a nuanced approach to leveragingits potential for research and education
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000346" target="_blank" >TL03000346: Vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Learning and Teaching in Virtual Reality : Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments
ISBN
9788028005009
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
8-26
Počet stran knihy
121
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—