Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

iVR as a Tool of Choice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F23%3A00139858" target="_blank" >RIV/00216224:14230/23:00139858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/chapter/2317/976" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/chapter/2317/976</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-1" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    iVR as a Tool of Choice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter explores Immersive Virtual Reality (iVR) as a versatile tool for scien-tific research, particularly in education and psychology. It traces iVR’s evolution,emphasising the significance of head-mounted displays and the continuum of im-mersion levels. The chapter categorises iVR designs, focusing on individual andgroup engagement. Highlighting iVR’s role as a research tool and its use in simula-tion studies, the chapter also addresses its potential as a new medium for educationalinterventions. It concludes by acknowledging challenges and opportunities in study-ing iVR-specific phenomena and advocating for a nuanced approach to leveragingits potential for research and education

  • Název v anglickém jazyce

    iVR as a Tool of Choice

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter explores Immersive Virtual Reality (iVR) as a versatile tool for scien-tific research, particularly in education and psychology. It traces iVR’s evolution,emphasising the significance of head-mounted displays and the continuum of im-mersion levels. The chapter categorises iVR designs, focusing on individual andgroup engagement. Highlighting iVR’s role as a research tool and its use in simula-tion studies, the chapter also addresses its potential as a new medium for educationalinterventions. It concludes by acknowledging challenges and opportunities in study-ing iVR-specific phenomena and advocating for a nuanced approach to leveragingits potential for research and education

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000346" target="_blank" >TL03000346: Vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learning and Teaching in Virtual Reality : Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments

  • ISBN

    9788028005009

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    8-26

  • Počet stran knihy

    121

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly