Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Battling Defense Austerity Cuts With the COVID-19 Crisis Response? The Czech Army's Online Public Perception

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F24%3A00135037" target="_blank" >RIV/00216224:14230/24:00135037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0095327X221114654" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0095327X221114654</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0095327X221114654" target="_blank" >10.1177/0095327X221114654</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Battling Defense Austerity Cuts With the COVID-19 Crisis Response? The Czech Army's Online Public Perception

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The COVID-19 pandemic has forced militaries worldwide to join the fight. Numerous (e.g., British or Czech) armed forces seized the opportunity to propagate their domestic pandemic mitigation activities to improve their public image. However, defense budgets are usually cut first in times of crisis. Such cuts, or the mere threat of them, can have severe strategic and national security ramifications. This research, both exploratory and explanatory, investigates how military crisis-relief activities and their online propagation can muster public support against austerity cuts. It employs mixed-methods analyses of more than 160,000 posts and comments from the Czech Army's Facebook page case study from January 2011 to January 2021. The study concludes that the Army's propagation of information about its participation in pandemic mitigation induced positive feelings significantly more than the other content. Moreover, despite unpopular measures (e.g., lockdowns and policing), the Army's efforts mobilized online public opposition to the austerity cuts.

  • Název v anglickém jazyce

    Battling Defense Austerity Cuts With the COVID-19 Crisis Response? The Czech Army's Online Public Perception

  • Popis výsledku anglicky

    The COVID-19 pandemic has forced militaries worldwide to join the fight. Numerous (e.g., British or Czech) armed forces seized the opportunity to propagate their domestic pandemic mitigation activities to improve their public image. However, defense budgets are usually cut first in times of crisis. Such cuts, or the mere threat of them, can have severe strategic and national security ramifications. This research, both exploratory and explanatory, investigates how military crisis-relief activities and their online propagation can muster public support against austerity cuts. It employs mixed-methods analyses of more than 160,000 posts and comments from the Czech Army's Facebook page case study from January 2011 to January 2021. The study concludes that the Army's propagation of information about its participation in pandemic mitigation induced positive feelings significantly more than the other content. Moreover, despite unpopular measures (e.g., lockdowns and policing), the Army's efforts mobilized online public opposition to the austerity cuts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Armed Forces & Society

  • ISSN

    0095-327X

  • e-ISSN

    1556-0848

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    202-223

  • Kód UT WoS článku

    000837353900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135744317