Použitelnost elektronických výukových materiálů v kartografii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F06%3A00021743" target="_blank" >RIV/00216224:14310/06:00021743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
USABILITY OF ELECTRONIC LEARNING MATERIALS IN CARTOGRAPHY
Popis výsledku v původním jazyce
Together with expansion of IT (Information Technologies) at schools, it grows call for electronic learning materials. Most of them are made by web technologies. There are many online electronic textbooks in the field of cartography (various quality, interface, languages, etc.). One of them was also created by the authors of this article. In recent years, more and more web authors focus on the concept of usability. Web page usability can be defined as usage efficiency with which a user can perform required tasks with the page. The same approach should be applied to design and creation of electronic learning materials not only in cartography. Student attention should be paid to the content of the textbook and not to the user interface. The aim of this article is to compare selected existing electronic learning materials from the usability point of view. Results will be used to propose the most comfortable and user friendly interface for the users.
Název v anglickém jazyce
USABILITY OF ELECTRONIC LEARNING MATERIALS IN CARTOGRAPHY
Popis výsledku anglicky
Together with expansion of IT (Information Technologies) at schools, it grows call for electronic learning materials. Most of them are made by web technologies. There are many online electronic textbooks in the field of cartography (various quality, interface, languages, etc.). One of them was also created by the authors of this article. In recent years, more and more web authors focus on the concept of usability. Web page usability can be defined as usage efficiency with which a user can perform required tasks with the page. The same approach should be applied to design and creation of electronic learning materials not only in cartography. Student attention should be paid to the content of the textbook and not to the user interface. The aim of this article is to compare selected existing electronic learning materials from the usability point of view. Results will be used to propose the most comfortable and user friendly interface for the users.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modern technologies, education and proffesional practise in geodesy and related fields
ISBN
80-903478-3-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
607
Strana od-do
295-299
Název nakladatele
Union of Surveyors and Land managers in Bulgaria
Místo vydání
Sofia, Bulgaria
Místo konání akce
Sofia, Bulgaria
Datum konání akce
9. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—