Využití kontextové vizualizace při sledování přepravy nebezpečných nákladů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F07%3A00021959" target="_blank" >RIV/00216224:14310/07:00021959 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití kontextové vizualizace při sledování přepravy nebezpečných nákladů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možnostmi využití kontextové kartografické vizualizace při monitorování silniční přepravy nebezpečných nákladů. Hlavní pozornost je věnována možnostem kartografické vizualizace v průběhu vlastního transportu, vytipování potenciálně nebezpečných úseků komunikací a jejich vlivu na kritickou dopravní infrastrukturu. Projekt počítá s několika vzájemně provázanými etapami rozvoje a postupně narůstající funkcionalitou. V první fázi je rozvíjen především základní dispečerský/přehledný portál pro běžné sledování se zřetelem na okolní prostředí pohybujícího se vozidla (s důrazem na kritickou infrastrukturu) a vazbou na subjekty činné v případě vzniku mimořádné či krizové situace. V případě havárie jsou podle předem definovaných kontextů generovány specifické kartografické výstupy pro podporu rozhodování. Příspěvek byl zpracován jako součást řešení Výzkumného záměru MSM0021622418 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR s názvem "Dynamická geovizualizace v krizovém man
Název v anglickém jazyce
Use of Contextual Visualization in Monitoring of Dangerous Goods Transportation
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibilities of contextual cartographic visualisation in monitoring dangerous goods transportation. It pays special attention to modifications of cartographic visualization during the transport itself. Frame of potentially threatened communications was constructed on basis of analysis of concerned locations. Risk level of individual sections was evaluated from the point of view of impact on critical infrastructure. The scenario describes several basic modes: standard dispatching overview for regular situations, information on the environment of the traveling vehicle (with emphasis on critical infrastructure), and also creation of context aware cartographic outputs in case of accident.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník přednášek Mezinárodního kongresu o interoperabilitě v krizovém řízení Interop-soft 2007
ISBN
978-80-86633-91-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
47
Název nakladatele
MSD Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—