Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F10%3A00045223" target="_blank" >RIV/00216224:14310/10:00045223 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?
Popis výsledku v původním jazyce
Secondary schools are often missing practical approaches to teaching GIS topics. Nowadays, teachers teach about GIS rather than with GIS. We show an educational pilot project ?Prakticky s GISy? as an example of possible ?good practice? of teaching with GIS at several south moravian grammar schools. The aim of our paper is to discuss if this approach is dynamized method of current teaching standards belongs to the geography in the 21st century or if it is new and innovative approach to deeply rooted curricular documents. Through our project we try to make GIS more active at geographical lessons at secondary schools with peer-to-peer students and teachers participation. The base of our methods lies in using open source technologies directly in educational process.
Název v anglickém jazyce
Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?
Popis výsledku anglicky
Secondary schools are often missing practical approaches to teaching GIS topics. Nowadays, teachers teach about GIS rather than with GIS. We show an educational pilot project ?Prakticky s GISy? as an example of possible ?good practice? of teaching with GIS at several south moravian grammar schools. The aim of our paper is to discuss if this approach is dynamized method of current teaching standards belongs to the geography in the 21st century or if it is new and innovative approach to deeply rooted curricular documents. Through our project we try to make GIS more active at geographical lessons at secondary schools with peer-to-peer students and teachers participation. The base of our methods lies in using open source technologies directly in educational process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010
ISBN
978-80-7368-903-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
31. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—