Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Určování vlivu geografických faktorů na pohyb vojenských vozidel v terénu - pásová vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F10%3A00047151" target="_blank" >RIV/00216224:14310/10:00047151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Určování vlivu geografických faktorů na pohyb vojenských vozidel v terénu - pásová vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato metodika popisuje způsob stanovení průjezdnosti pásových vozidel (zpomalení faktorem půdního druhu) v různých terénních a geografických podmínkách pomocí záznamu a vyhodnocení souboru naměřených pentrometrických dat dle modelu NIMA, který je založenna rozdělení půd do jednotlivých skupin podle jednotné klasifikace půd standardizované v NATO. Metodika vychází z modelu určení indexu pohyblivosti (mobility) vozidel TMI dle STANAG 4307/AVTP-1 01-80. TMI umožňuje předpokládat (předpovědět) průchodivostvozidla v méně únosném terénu. Porovnání hodnot TMI s vozidlovým penetračním indexem VCI umožňuje předpovědět schopnost pohybu vozidla nebo kolony vozidel v terénu o známých půdních charakteristikách vyjádřených penetračním indexem CI.

  • Název v anglickém jazyce

    Determining the influence of geographical factors on the movement of military vehicles in terrain - tracked vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    This methodology describes how to determine cross-country mobility of wheeled vehicle (speed deceleration factor of the exact soil type) in various terrain and geographical conditions by recording and evaluation of a set of measured data according to theNIMA model, which is based on the inclusion of soils types into different groups according to the unified soil classification standard in NATO. The methodology is based on the determination of the index of vehicle mobility TMI according to STANAG 4307/AVTP-1 01-80. TMI allows to predict the vehicle cross-country mobility in a lower strength terrain. Comparison of TMI values with the vehicle cone index of VCI allows to predict the movement ability of vehicle or vehicles in the column in terrain, where we know soil characteristics, expressed in an index or penetration CI.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    J-4-720/68

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Metodika umožňuje určování únosnosti všech pásových vozidel při zadaných technických parametrech

  • Ekonomické parametry

    Metodika umožňuje ekonomicky zefektivnit nasazení techniky v terénu o různých charakteristikách únosnosti a zároveň zefektivnit analýzu nákupu nových vozidel vzhledem k charakteristikám únosnosti půd

  • Označení certifikačního orgánu

    VOP-026 Štemberk, s.p. divize VTÚPV Vyškov, certifikovaný dle ČSN EN ISO 9001

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy