Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Time-space Rhythms of the City – The Industrial and Post-industrial Brno

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F16%3A00087723" target="_blank" >RIV/00216224:14310/16:00087723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://epn.sagepub.com/content/48/1/115.full.pdf+html" target="_blank" >http://epn.sagepub.com/content/48/1/115.full.pdf+html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0308518X15594809" target="_blank" >10.1177/0308518X15594809</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Time-space Rhythms of the City – The Industrial and Post-industrial Brno

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the transformation of the post-industrial city in terms of its temporal structure. It takes concepts of time geography, routine and rhythmicity of the classic Lund school, Lefebvre’s analysis of rhythms and Crang’s geographic application of the chronotope concept as its starting points. Analysing changes in the city bus transport services in Brno between 1989 and 2009, the paper attempts to capture in empirical terms the onset of the post-industrial phase of the city’s development. While temporality of an industrial city can be characterized by a shared rhythm determined by a small number of dominant pacemakers (industrial plants), the deindustrialized city is associated with a significant weakening of such pacemakers cutting across the society and thus with a distinctive individualization of urban rhythmicity.

  • Název v anglickém jazyce

    Time-space Rhythms of the City – The Industrial and Post-industrial Brno

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the transformation of the post-industrial city in terms of its temporal structure. It takes concepts of time geography, routine and rhythmicity of the classic Lund school, Lefebvre’s analysis of rhythms and Crang’s geographic application of the chronotope concept as its starting points. Analysing changes in the city bus transport services in Brno between 1989 and 2009, the paper attempts to capture in empirical terms the onset of the post-industrial phase of the city’s development. While temporality of an industrial city can be characterized by a shared rhythm determined by a small number of dominant pacemakers (industrial plants), the deindustrialized city is associated with a significant weakening of such pacemakers cutting across the society and thus with a distinctive individualization of urban rhythmicity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-14547S" target="_blank" >GA14-14547S: Geografie městských rytmů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Environment and Planning A

  • ISSN

    0308-518X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    115-131

  • Kód UT WoS článku

    000367745100008

  • EID výsledku v databázi Scopus