Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOTORING EVENT AS A TOURISM ATTRACTOR IN REGION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F18%3A00117378" target="_blank" >RIV/00216224:14310/18:00117378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MOTORING EVENT AS A TOURISM ATTRACTOR IN REGION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim of this paper is focused on small-scale events in tourism and it is based on results gained via extensive questionnaire research during Barum Czech Rally Zlin. Research was focused on two main goals. First of them was assessing the role of motoring event as a atractor which is bringing visitors to hosting region and intent was also set on discovering of potential of rally to inspire rally visitors to come back to Zlin region during different part of year. Second goal of research was aimed on detecting typical patterns of behaviour and customs of visitors of motoring event. Main findings of research were, that Barum Czech Rally Zlin is playing important role in tourism of Zlin region because for 3/4 of visitors were wally only reason for arriving to hosting region. Rally also motivates respondents to come back into Zlin region in different part of year and discover other tourism points of interest.

  • Název v anglickém jazyce

    MOTORING EVENT AS A TOURISM ATTRACTOR IN REGION

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of this paper is focused on small-scale events in tourism and it is based on results gained via extensive questionnaire research during Barum Czech Rally Zlin. Research was focused on two main goals. First of them was assessing the role of motoring event as a atractor which is bringing visitors to hosting region and intent was also set on discovering of potential of rally to inspire rally visitors to come back to Zlin region during different part of year. Second goal of research was aimed on detecting typical patterns of behaviour and customs of visitors of motoring event. Main findings of research were, that Barum Czech Rally Zlin is playing important role in tourism of Zlin region because for 3/4 of visitors were wally only reason for arriving to hosting region. Rally also motivates respondents to come back into Zlin region in different part of year and discover other tourism points of interest.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TOPICAL ISSUES OF TOURISM: AUTHENTICITY IN THE CONTEXT OF TOURISM

  • ISBN

    9788088064367

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    239-247

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    28. 2. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000570144300025