Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eye-Tracking in Interactive Virtual Environments: Implementation and Evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F22%3A00119951" target="_blank" >RIV/00216224:14310/22:00119951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/12/3/1027" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/12/3/1027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/app12031027" target="_blank" >10.3390/app12031027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eye-Tracking in Interactive Virtual Environments: Implementation and Evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Not all eye-tracking methodology and data processing are equal. While the use of eye-tracking is intricate because of its grounding in visual physiology, traditional 2D eye-tracking methods are supported by software, tools, and reference studies. This is not so true for eye-tracking methods applied in virtual reality (imaginary 3D environments). Previous research regarded the domain of eye-tracking in 3D virtual reality as an untamed realm with unaddressed issues. The present paper explores these issues, discusses possible solutions at a theoretical level, and offers example implementations. The paper also proposes a workflow and software architecture that encompasses an entire experimental scenario, including virtual scene preparation and operationalization of visual stimuli, experimental data collection and considerations for ambiguous visual stimuli, post-hoc data correction, data aggregation, and visualization. The paper is accompanied by examples of eye-tracking data collection and evaluation based on ongoing research of indoor evacuation behavior.

  • Název v anglickém jazyce

    Eye-Tracking in Interactive Virtual Environments: Implementation and Evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    Not all eye-tracking methodology and data processing are equal. While the use of eye-tracking is intricate because of its grounding in visual physiology, traditional 2D eye-tracking methods are supported by software, tools, and reference studies. This is not so true for eye-tracking methods applied in virtual reality (imaginary 3D environments). Previous research regarded the domain of eye-tracking in 3D virtual reality as an untamed realm with unaddressed issues. The present paper explores these issues, discusses possible solutions at a theoretical level, and offers example implementations. The paper also proposes a workflow and software architecture that encompasses an entire experimental scenario, including virtual scene preparation and operationalization of visual stimuli, experimental data collection and considerations for ambiguous visual stimuli, post-hoc data correction, data aggregation, and visualization. The paper is accompanied by examples of eye-tracking data collection and evaluation based on ongoing research of indoor evacuation behavior.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000103" target="_blank" >TL02000103: Kognitivní psychologie a prostorová syntaxe ve virtuálním prostředí pro agentní modely</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Sciences

  • ISSN

    2076-3417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    1-30

  • Kód UT WoS článku

    000756486000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85123119866