Anthropology and Museums: Notes from a Course in Bahia, Brazil
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F22%3A00125665" target="_blank" >RIV/00216224:14310/22:00125665 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://escholarship.org/uc/item/6777p5zh" target="_blank" >https://escholarship.org/uc/item/6777p5zh</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5070/T30048890" target="_blank" >10.5070/T30048890</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Anthropology and Museums: Notes from a Course in Bahia, Brazil
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a course on Anthropology and Museums offered at the Federal University of Bahia, Brazil. The interface between anthropology and museums is of great relevance for the elaboration of an effective pedagogical strategy in teaching anthropology. The course described here included both theoretical and practical activities aimed at covering contemporary debates about anthropology, museums, and material culture as well as at offering direct first-hand experiences for students. The development and results of the course highlight the usefulness of adopting this theoreticalpractical mixture for the effective engagement of students in the educational process.
Název v anglickém jazyce
Anthropology and Museums: Notes from a Course in Bahia, Brazil
Popis výsledku anglicky
This paper describes a course on Anthropology and Museums offered at the Federal University of Bahia, Brazil. The interface between anthropology and museums is of great relevance for the elaboration of an effective pedagogical strategy in teaching anthropology. The course described here included both theoretical and practical activities aimed at covering contemporary debates about anthropology, museums, and material culture as well as at offering direct first-hand experiences for students. The development and results of the course highlight the usefulness of adopting this theoreticalpractical mixture for the effective engagement of students in the educational process.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Teaching and Learning Anthropology
ISSN
2641-4260
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—