Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anthropology and Museums: Notes from a Course in Bahia, Brazil

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F22%3A00125665" target="_blank" >RIV/00216224:14310/22:00125665 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://escholarship.org/uc/item/6777p5zh" target="_blank" >https://escholarship.org/uc/item/6777p5zh</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5070/T30048890" target="_blank" >10.5070/T30048890</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Anthropology and Museums: Notes from a Course in Bahia, Brazil

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a course on Anthropology and Museums offered at the Federal University of Bahia, Brazil. The interface between anthropology and museums is of great relevance for the elaboration of an effective pedagogical strategy in teaching anthropology. The course described here included both theoretical and practical activities aimed at covering contemporary debates about anthropology, museums, and material culture as well as at offering direct first-hand experiences for students. The development and results of the course highlight the usefulness of adopting this theoreticalpractical mixture for the effective engagement of students in the educational process.

  • Název v anglickém jazyce

    Anthropology and Museums: Notes from a Course in Bahia, Brazil

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a course on Anthropology and Museums offered at the Federal University of Bahia, Brazil. The interface between anthropology and museums is of great relevance for the elaboration of an effective pedagogical strategy in teaching anthropology. The course described here included both theoretical and practical activities aimed at covering contemporary debates about anthropology, museums, and material culture as well as at offering direct first-hand experiences for students. The development and results of the course highlight the usefulness of adopting this theoreticalpractical mixture for the effective engagement of students in the educational process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teaching and Learning Anthropology

  • ISSN

    2641-4260

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus