Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ENCOUNTERS BETWEEN INDIGENOUS AND NON-INDIGENOUS SCHOOLS: REFLECTIONS FROM AN ONGOING ACTION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F24%3A00139173" target="_blank" >RIV/00216224:14310/24:00139173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/12239" target="_blank" >https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/12239</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ENCOUNTERS BETWEEN INDIGENOUS AND NON-INDIGENOUS SCHOOLS: REFLECTIONS FROM AN ONGOING ACTION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses potentialities and challenges of the implementation of the Law 11.645/2008, which establishes the inclusion of the mandatory theme "Afro-Brazilian and Indigenous History and Culture" in the guidelines and bases of Brazilian national education. To focus on the topic, it starts by describing a series of actions developed in the context of a dialogue between Indigenous and nonindigenous schools and academia in the State of S &amp; atilde;o Paulo and involving Indigenous and nonindigenous teachers. The thesis is that these actions highlight the importance of developing strategies based on a dialogue between the Indigenous epistemological proposals and the non-Indigenous ones as a constructive and promising suggestion for future similar initiatives in the direction of a more plural pedagogical environment.

  • Název v anglickém jazyce

    ENCOUNTERS BETWEEN INDIGENOUS AND NON-INDIGENOUS SCHOOLS: REFLECTIONS FROM AN ONGOING ACTION

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses potentialities and challenges of the implementation of the Law 11.645/2008, which establishes the inclusion of the mandatory theme "Afro-Brazilian and Indigenous History and Culture" in the guidelines and bases of Brazilian national education. To focus on the topic, it starts by describing a series of actions developed in the context of a dialogue between Indigenous and nonindigenous schools and academia in the State of S &amp; atilde;o Paulo and involving Indigenous and nonindigenous teachers. The thesis is that these actions highlight the importance of developing strategies based on a dialogue between the Indigenous epistemological proposals and the non-Indigenous ones as a constructive and promising suggestion for future similar initiatives in the direction of a more plural pedagogical environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CONHECIMENTO AND DIVERSIDADE

  • ISSN

    1983-3695

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    44

  • Stát vydavatele periodika

    BR - Brazilská federativní republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    663-683

  • Kód UT WoS článku

    001439337600009

  • EID výsledku v databázi Scopus