Postmoderní bravura A. S. Byattové
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F05%3A00013369" target="_blank" >RIV/00216224:14330/05:00013369 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Postmodern Bravura of A.S. Byatt
Popis výsledku v původním jazyce
Described as one of the most interesting British novels of the 1970s, A.S. Byatts The Virgin in the Garden (1978), the first volume of her then planned tetralogy, has been since followed by another three volumes Still Life (1985), Babel Tower (1996) andA Whistling Woman (2002). The four novels constitute a realistic family saga told against the backdrop of the British 1950s and 60s, richly interwoven with multilayered literary experiment and polemics with postmodern trends and concepts. In much the same way, combining a thrilling realistic narrative with an interplay of analogies, pastiche and a merging of genres, Byatt throws a Victorian glove into the ring of debate with the practitioners of modern critical theories in her novel Possession (1990). But it is always postmodern weapons that, with eloquent bravura, the author deploys in her polemical battle. With her defence of the power of words and the multiplicity of meanings and readings Byatt speaks up for the writer and his/her wo
Název v anglickém jazyce
The Postmodern Bravura of A.S. Byatt
Popis výsledku anglicky
Described as one of the most interesting British novels of the 1970s, A.S. Byatts The Virgin in the Garden (1978), the first volume of her then planned tetralogy, has been since followed by another three volumes Still Life (1985), Babel Tower (1996) andA Whistling Woman (2002). The four novels constitute a realistic family saga told against the backdrop of the British 1950s and 60s, richly interwoven with multilayered literary experiment and polemics with postmodern trends and concepts. In much the same way, combining a thrilling realistic narrative with an interplay of analogies, pastiche and a merging of genres, Byatt throws a Victorian glove into the ring of debate with the practitioners of modern critical theories in her novel Possession (1990). But it is always postmodern weapons that, with eloquent bravura, the author deploys in her polemical battle. With her defence of the power of words and the multiplicity of meanings and readings Byatt speaks up for the writer and his/her wo
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/IAA9164301" target="_blank" >IAA9164301: Encyklopedie srovnávací literárněvědné terminologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Atlantic Critical Review
ISSN
0972-6373
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol 3
Číslo periodika v rámci svazku
No 1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
108-119
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—