Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky

Popis výsledku

Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu.Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stavv této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou ? a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.

Klíčová slova

e-learningknowledgeontologycomputer visionmachine learningvisual similarity

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu.Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stavv této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou ? a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual ontology creation and its usage in e-learning

  • Popis výsledku anglicky

    Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asisto-vat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu.Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stavv této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou ? a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DATAKON 2006, Sborník databázové konference

  • ISBN

    80?210?4102?1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    169-178

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, Hotel SANTON, Česká republika

  • Datum konání akce

    14. 10. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku