Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reachability in Recursive Markov Decision Processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F06%3A00017081" target="_blank" >RIV/00216224:14330/06:00017081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reachability in Recursive Markov Decision Processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider a class of infinite-state Markov decision processes generated by stateless pushdown automata. This class corresponds to 1.5-player games over graphs generated by BPA systems or (equivalently) 1-exit recursive state machines. An extended reachability objective is specified by two sets S and T of safe and terminal stack configurations, where the membership to S and T depends just on the top-of-the-stack symbol. The question is whether there is a suitable strategy such that the probability of hitting a terminal configuration by a path leading only through safe configurations is equal to (or different from) a given x in {0,1}. We show that the qualitative extended reachability problem is decidable in polynomial time, and that the set of all configurations for which there is a winning strategy is effectively regular. More precisely, this set can be represented by a deterministic finite-state automaton with a fixed number of control states.

  • Název v anglickém jazyce

    Reachability in Recursive Markov Decision Processes

  • Popis výsledku anglicky

    We consider a class of infinite-state Markov decision processes generated by stateless pushdown automata. This class corresponds to 1.5-player games over graphs generated by BPA systems or (equivalently) 1-exit recursive state machines. An extended reachability objective is specified by two sets S and T of safe and terminal stack configurations, where the membership to S and T depends just on the top-of-the-stack symbol. The question is whether there is a suitable strategy such that the probability of hitting a terminal configuration by a path leading only through safe configurations is equal to (or different from) a given x in {0,1}. We show that the qualitative extended reachability problem is decidable in polynomial time, and that the set of all configurations for which there is a winning strategy is effectively regular. More precisely, this set can be represented by a deterministic finite-state automaton with a fixed number of control states.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0545" target="_blank" >1M0545: Institut Teoretické Informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference on Concurrency Theory

  • ISBN

    3-540-37376-4

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin Heidelberg New York

  • Místo konání akce

    Bonn, Germany

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000240256100024